Alla inlägg den 28 september 2013

Av mammatillelsa - 28 september 2013 12:18

till Erikslund med min älskling :) 

Blir att kika lite i affärer, då det är så tråkigt väder ute. Och vi ville inte riktigt sitta inne hela dagen heller, så då får det bli så :) Det blir nog trevligt :) Fast jag är ju egentligen inte den där tjejen som älskar att gå runt massor i affärer, inte som vissa andra tjejer som kan gå i en butik och kolla på typ alla kläder som finns där :P 


Nej, nu ska jag gå ut till bilen :) 


See you 

Lifeisadream  


Av mammatillelsa - 28 september 2013 11:23

Det blev en mysfredag igår :) Gjorde trerätters som jag bjöd min karl på, och vissa saker blev väll bättre än andra, även fast att dom blev okey :P Hehe, men så kan det vara ibland, svårt att veta hur det blir när det är första gången som man gör vissa saker. 



     

Bild 1: Räkcocktail med avokadokräm och melon. 

 - Den blev dock inte så bra som jag hade hoppats på att den skulle bli. Men lite ändringar i den, så tror jag nog att det kan bli en riktigt bra förrätt faktiskt. Mer räkor, mindre melon, mindre avokadokräm och även göra så att avokadokrämen är mer krämig. Den här avokadokrämen blev mer såsig liksom. 


Bild 2: Oxrullader, kokt potatis, svartvinbärsgelé, vitlöksbröd med eget vitlökssmör, grönsaker och sås. 

- Den här rätten tar tid att göra, så vi var ganska hungriga när vi äntligen blev klara. Det som tar tid är ju egentligen rulladerna, eftersom att dom ska ligga i sky och puttra typ en timme, för att köttet ska bli mört och grejer. Men det gick ganska bra ändå :) Dock så tyckte jag att köttet var lite segt, men annars var det super gott! 


Bild 3: Minikladdkakor med grädde. 

- Det här blev riktigt mumsigt! Skulle kunna äta dom där minikladdkakorna hur mycket som helst! Riktigt riktigt goda tyckte jag att dom blev! Så dessa ska jag baka fler av, och ta med hem till min syster imorrn och bjuda på :)


Det var våran fredag, och självklart tända ljus och massa mys :) 


See you


xoxo

Lifeisadream  


Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards