Alla inlägg den 1 november 2013

Av mammatillelsa - 1 november 2013 19:38

Yees, det är precis vad det ska bli nu :) Tacos, och sen tänler jag gräva fram stooooora godisskålen, mysa ner i soffan med myskläder och kolla på nån mysig film :) det får avsluta min fredag som inte blivit riktigt helt som jag tänkte från början, men den avslutas bra iallafall :)

Av mammatillelsa - 1 november 2013 13:09

För er som tycker om att baka och få lite inspiration så kan jag rekommendera denna blogg: www.enannalundablogg.blogspot.se


Där finns massor med recept och bilder, så det kan jag rekommendera starkt :) Jätte duktig på att baka :) 


Av mammatillelsa - 1 november 2013 12:50

Helt överlycklig, samtidigt som jag rycktes ner på jorden igen väldigt fort! 

Fick ett brev på posten idag, med start för en utbildning, som jag har väntat på att få i drygt ett års tid! Nu ska jag äntligen få den utbildningen, och den är på två veckor. Anledningen till att jag rycktes ner på jorden direkt igen är för att jag såg att den startar samma dag som jag ska börja jobba på Coop-lagret. Samtidigt som jag vill jobba, så vill jag samtidigt ha den här utbildningen så att jag får mitt CE-kort! Och fick inte tag på min handledare på Arbetsförmedlingen heller, så fick lov att skicka ett mail till henne. Hon är åter på måndag, så får hoppas att jag får ett svar snabbt från henne då på min fråga. Eller mitt problem som jag vill kalla det.


Eller ja, det är ju egentligen inte hela utbildningen, utan det är yrkesförberedande i två veckor först för att se om man är en person som verkligen skulle klara av utbildningen och klara av yrket. Jag vet att jag skulle klara det, för jag är en sån pass stark person och för att jag har jobbat en del på lager, så jag vet hur det är med obekväma arbetstider och resor och allt vad det innebär. Plus att jag även jobbar som croupier, så där har man också lite erfarenhet eftersom att det också är obekväma arbetstider och man åker till olika ställen och grejer. 


Men men, jag hoppas att allt löser sig på bästa sätt. för jag vill inte bli bortsållad från det här för att jag ska jobba, jag har ändå legat i och tjatat om att jag vill ha hjälp med den här utbildningen, för att jag då har med säkerthet en heltidstjänst. 


Aja, det löser sig säkert på nått sätt. Jag får försöka bita ihop tills på måndag - wish me luck with that! 



Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards