Direktlänk till inlägg 30 november 2013

Long time ago

Av mammatillelsa - 30 november 2013 09:51

Japp, nu är det väldigt längesen som jag skrev igen, fy mig! 


Jag har inte gjort så mycket som jag kommer på just nu, fast jag har ju sagt att jag ska försöka göra ett inlägg om dagen, och det ska väll inte vara så svårt? Med tanke på att jag har bloggplatsen som app på telefonen, så behöver jag ju inte sitta vid datorn hela tiden för att skriva, så jag vet inte riktigt vad det är som gör att jag är dålig på att uppdatera. Jag ska försöka skärpa till mig när det gäller det här med att skriva här. 


Ah, annars då? Jobbar och sliter och har mig :) Försöker få ihop mitt liv lite mer nu :) Känns bra att få jobba, även om jag saknar att jobba i Stockholm. Men det är väll så, nytt ställe och nya grejer, det gäller ju att man kommer in i det. Visst har jag kommit in i det, jag förstår hur allt funkar och sådär, men ah, jag vet inte riktigt. Det känns ändå inte riktigt "hemma", fast jag har ju bara varit där i tre veckor. Det kommer väll. Är ju lite skillnad, i Stockholm var jag ju ändå i drygt ett halvår, det är klart att det inte går att jämföra med 3 veckor :P Det skulle ju vara lite konstigt om det gick! :P Haha. 


Men ja, jobbar på lager igen iallafall, vilket är bra. Jag tycker om att jobba inom lager och logistik, så på det sättet är jag ju nöjd och glad :) Och jobbar även på Cherry igen, så det känns också bra :) Nu gäller det bara att komma igång med träningen och allt det där igen, och sen att få tag på boende i Västerås och få den här lägenheten såld :) Japp, ni hörde rätt :) Jag har äntligen fått min karl till att flytta till Västerås :) Jippi!! Fast att få tag på lägenhet är kanske inte det lättaste direkt i Västerås, vare sig det gäller hyres eller bostads. Så är det ju, men det är bara att försöka ligga i. 


Idag då? :) Dubbeldop står på schemat, samt att jag försöker få det lite rent här hemma :) Visst, vi har ganska ordning, men behöver dammsuga, torka ytor och golv, och skulle även behöva ner till förrådet. Där behöver det rensas och så behöver jag kolla efter julsaker, fast jag tror inte att jag har kvar nå julsaker :( Plus att jag inte har en blekaste aning om vad jag ska ha för kläder på mig till dopet, jag kan knappt ha mina kläder längre :( Har gått upp sjukt mycket i vikt, så på det sättet så måste jag också få ordning på livet. Känner mig inte bra när jag väger såhär mycket. Känner mig äcklig och ful och oattraktiv och gud vet allt. Visst, jag vet att folk runt mig säger att jag inte är stor eller så, men jag tycker att jag är det med tanke på hur jag vet att jag sett ut. Så som jag såg ut för 5 månader isch, det är så jag typ alltid har sett ut och det är så jag vill se ut. Det är så jag mår bra! Även om vissa runt mig tycker att jag är för smal när jag är där, men det skiter jag i! Jag mår bra, och det är det som är huvudsaken. Och sen beror ju allt på vad man jämför med. Jag är inte lika smal som min syster när jag är smal, men det kommer jag aldrig bli heller. Min syster har en liten benstomme, och jag har en stor. Skulle jag vara lika smal som min syster skulle det bara se sjukt ut, men på min syster så ser det bra ut. För hon är en smal person, och hon är väldigt fin! Jag älskar henne :) Eller ja, jag älskar ju hela min familj, men nu var det ju henne jag kom in på :P 


Men nej, nu skriver jag sådär mycket igen, så det är helt sjukt! Jag måste lära mig att dela upp alla mina tankar på olika inlägg, eller vad säger ni?  

 


Nu ska jag gå och fortsätta med det jag höll på med :) 


xoxo

Lifeisadream   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammatillelsa - 11 april 2017 18:50

Hej igen!    Då den bloggen jag gjorde nyss inte ville funka ordentligt, så bytte jag bloggportal igen. Så du är det denna som gäller, förutsatt att den funkar ordentligt : http://vardagenimittliv.blogg.se/ ...

Av mammatillelsa - 11 april 2017 11:14

Äntligen har jag bestämt mig, och jag har bytt till en ny bloggportal! Starta från nytt, denna blogg kommer dock ligga kvar. Jag kommer inte ta bort hela, då jag har haft denna sen mitt första barn föddes.    Om ni vill fortsätta följa mitt liv, ...

Av mammatillelsa - 9 april 2017 05:54

God morgon! Jag har funderat och funderat, det kanske är dags för en ny blogg? En nystart liksom? Vad tror ni? Och om jag gör det, vilken bloggportal är den bästa? Innan jag började blogga här på bloggplatsen så hade jag på blogg.se, men vilken är eg...

Av mammatillelsa - 8 mars 2017 16:51

Jag förstår seriöst inte hur man hinner med allting när man är själv med två barn. Dels hur man hinner storstäda när man är själv med två barn, och hur man hinner med sig själv om man typ vill blogga eller träna eller vad som helst. Promenader är ju ...

Av mammatillelsa - 22 februari 2017 22:14

Det måste jag ju ändå säga att det har varit idag, även om jag hade tänkt att jag skulle ha hunnit med mycket mer än vad jag gjorde. Jag är ändå överlag väldigt nöjd med dagen :) Medan Elsa var på förskolan så hann jag med en del tvättande, skott...

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards