Alla inlägg den 13 maj 2014

Av mammatillelsa - 13 maj 2014 10:53

blev jag. Låg i soffan typ konstant hela helgen med världens migrän/huvudvärk from hell! 


Allting började när jag var på jobbpass i Eskilstuna i fredags. Efter typ halva passet kände jag att jag fick världens migrän, men det var bara att bita ihop och hoppas att passet skulle gå fort. När jag kom hem så tog jag två alvedon, drack massor med vatten och gick och la mig. Tänkte "Det här borde göra susen" men det var bara att fetglömma. Vaknar med samma migrän, och har under hela dagen. Hjälper inte med alvedon, alvedon + kaffe, sömn eller iskall handduk. Låg verkligen i soffan hela dagen och typ sov, men det blev inge bättre. 

 

Även hela söndagen gick och jag hade djävulskt ont i huvudet. Det är nånting som inte stämmer liksom. Visst, jag brukar kunna ha efterkänningar när jag haft migrän, men det här var inte klokt. Som tur var så skulle jag ju till läkar'n på måndagen, så tänkte att jag skulle ta upp det med honom då. 


Är hos läkaren, och vi tar upp det som vi kom dit för från första början, och löste det så gott vi kunde (på tal om det så måste jag komma ihåg att ringa sjukgymnasten också), och tiden sprang iväg så hann inte ta upp det där med huvudet, så fick boka en ny tid. 

 

Nu är huvudet ganska okey. Vissa tillfällen gör det djävulskt ont och jag måste lägga mig och vila i ett mörkt rum, och vissa gånger så känns det som vanlig lätt huvudvärk. 


Så har min helg sett ut, verkligen jätte rolig. Och början på veckan. Det positiva med helgen och veckan, det är väll att jag ändå fått träffa min underbara vän A-I, en gammal väninna, svärföräldrarna, M&E, samt pratat med både min farmor och mormor i telefonen - vilket typ aldrig händer. Är väldigt sällan som man pratar eller träffar farmor, mormor och morfar, eller momo och mofa som jag brukar säga och skriva :) Sa alltid momo och mofa när jag var liten, och det hänger väll med ibland när man skriver och pratar :)

 

Idag då? Hittills har det inte hänt så mycket. Ätit frukost, duschat, diskat, träffat A-I en super snabbis innan hon skulle till praktik, kikat på några avsnitt Awkward och även hunnit *puke* lite grann. Usch säger jag bara, önskar att det här var slut nu, men det är ju bara början, så det är bara att bita ihop. Det är okey om man bra eller helt okey, men att må illa, ha ont i kropp, knopp och mage, samt spy då och då, det är inge roligt. Men det är bara att försöka tänka positivt, för det kommer ju komma nått positivt utav det :) 

 

Just ja, det var jag helt på väg att glömma - vi har vunnit ett bud på en underbar lägenhet på Rönnby! Happyface! :) Idag ska det skrivas papper på det, och den 1 augusti är den våran isch. N ville ha den tidigare så att han kunde fixa med den innan vi flyttar in, så han skulle försöka flytta sin semester till då, och hålla på med den lägenheten då. Visst, det blir en månad som vi har dubbel hyra, men det får man väll försöka leva med. Vi kommer bort från den här lägenheten iallafall, och får billigare månadskostnad i slutändan, så det är det väll värt? Dock så kommer jag inte kunna hjälpa till så jätte mycket med varken flytt eller fix av lägenheten, då min kropp inte riktigt klarar av det, om det inte blir bättre vill säga. 


Nu känner jag att jag börjar skriva väldigt mycket igen, men som sagt, jag bara skriver tills det blir typ helt tomt i mig vad jag ska skriva och inte. Det som dyker upp i mitt huvud, det skrivs liksom. Men nu måste min mage ha lite mat tror jag, så ska äta lite och kolla på lite Awkward I think! 


Vi hörs när vi hörs, och vi ses när vi ses :) 


Xoxo

Lifeisadream   

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards