Alla inlägg den 20 maj 2014

Av mammatillelsa - 20 maj 2014 20:33

Eftersom att jag inte har så mycket bättre för mig just nu så tänkte jag att jag skulle krypa ner i soffan och mysa lite med ost och kex till en film! :) 

 

Hoppas på en trevlig tisdagskväll för alla andra också, klarblå och solig himmel här iallafall! :) 


Xoxo

Lifeisadream   

Av mammatillelsa - 20 maj 2014 13:13

Då var jag äntligen klar med bilden! 

Det tog sin lilla tid, men så är det. Det gör inte mig så jätte mycket, då jag tycker att det är skönt att måla och lyssna på musik, jag kommer in i min egen värld liksom, och det är så skönt och avslappnande. 

Nu är klockan ganska mycket, så ska väll ta mig in i duschen, och sen slipa på stolen som står ute på balkongen och väntar på mig. Känner att jag har väldigt mycket projekt på gång nu, men det är väll för att jag vet att jag kommer vara hemma till minst 12 juni, så jag måste ha projekt att hålla på med, annars kommer jag bli dum i huvudet. 

Hatar när jag inte kan jobba. Jag är liksom inte sjuk, men jag klarar inte av jobbet pga av smärtan. Så det är lite drygt, och för att jag inte ska klättra på vägarna för att jag är hemma hela tiden så måste jag ha olika projekt för mig. Och visst, även om jag inte skulle måla om köksmöblerna (nu behöver det göras så jag klagar inte) så har jag ju alltid massa idéer på pyssel som jag vill göra. Jag har hela tiden massa idéer och tankar, så jag försöker hela tiden att hålla mig sysselsatt på ett eller annat sätt, annars skulle jag aldrig klara av det här att vara hemma. 

 

Nu blir det in i duschen en snabbis, och sen ut till stolen!! 

Av mammatillelsa - 20 maj 2014 11:05

 Underbara låt på #spotify


Är lite segstartad idag, har inte kommit så långt med den här dagen som det är just nu. Vaknade upp själv, och vet att jag kommer få vakna upp två mornar till helt själv, och somna två nätter helt själv, för N är på Gotland med jobbet. Känns trökigt, men jag får försöka komma på saker att göra hela tiden. 


Har som sagt inte kommit så långt med dagen än så länge, har typ bara klivit upp ur sängen och ätit frukost, kikar på två avsnitt av Vampire Diaries. Nu sitter jag och lyssnar på lite musik och försöker måla klart en bild som jag påbörjade igår. Har väll en tanke att jag ska hoppa in i duschen och försöka sätta fart på den här dagen också, men det går sådär. Haha. 

 

Funderar på om man kanske ska ta sig iväg till nån second hand butik lite senare och kika. Jag letar ju efter vissa möbler, men är inte säker på att det finns här i stan. Men man kan ju alltid hoppas, inte för att jag kan köpa det just nu ändå, men ändå för att kolla om det finns nån chans och för att ha nånting att göra. Visst, jag har ju lite jag skulle behöva fixa här hemma också, men åh andra sidan så har jag ju hela dagarna på mig att försöka komma på saker att göra, så dom där behoven här hemma klarar ju att vänta en liten stund till, eller vad tror ni? Jag vet ju inte riktigt heller om jag kommer klara av att göra det som behöver göras, det visar sig om jag får ont eller inte. Man får ta det lugnt helt enkelt, ett litet steg i taget. Försöker tänka positivt igenom det här iallafall. 

 

Måste försöka få tag på sjukgymnasterna också, annars får jag väll skicka ett sms till dom och se om man får nå svar på det, och om dom då kanske ringer upp. För som det är nu så verkar dom ju inte riktigt vilja ringa upp när man försökt ringa dom. 

 

 

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards