Alla inlägg den 18 juli 2014

Av mammatillelsa - 18 juli 2014 17:54

Ja, det måste jag väll säga att jag har haft ändå :) F och S kom hit då mamma skulle kika efter presenter till S eftersom att hon fyller år på fredag :) Hela 10 år! Det är sjukt hur tiden bara springer iväg, det var ju inte längesen som man var och hälsade på när mamma låg på BB med henne liksom. Eller jo, det är ju snart 10 år sedan, men det känns som att det var förra veckan liksom. Åren går alldeles för fort - tiden överlag går för fort tycker jag! 


Iallafall så kom dom hit, vi myste lite innan vi gick ut för att gå till den lilla lekparken som finns precis här bland husen. Inte så jätte mycket i den lekparken, men vi kom ut iallafall en stund. Dags för att äta lunch, och inte vilken lunch som helst, utan SUBWAY! Hade ju lovat F och S att vi skulle äta där idag, både jag och mamma hade lovat att vi barn skulle äta där idag eftersom att vi inte gjorde det i helgen som va då jag inte hade pengar. Idag var det mamma som betalade för att vi skulle kunna äta där. 


Så vi åkte iallafall dit för att äta lunchen, och vi satt ute så klart :) Man måste ju passa på att sitta ute när man tycker att det är lagom värme :) Vi satt i skuggan så blev inte så varmt för mig, vilket var skönt. Annars brukar det ju kunna bli vääääldigt varmt! 

 

Rörde oss vidare för att åka till Erikslund, med några småstopp innan, bland annat att ta toapaus (gravid = kissnödig superlätt ;) ) och hämta upp C (våran storebror). Okey, så Erikslund va det! På plats - toabesök! ;) Sedan fikapaus på IKEAS fik med mamsen! :) Efter en stund kom även min underbara barndomsvän S-dL :) Va kvar en liten stund till med familjen innan vi åkte hem till mig, där vi satt och snackade om allt och inget i princip :) Alltid så himla skönt att det är så avslappnat mellan oss :) 

 


 

Dessa ubersöta kläder fick jag av S-dL också, till lilltjejen :) 

Så himla söta och fina tycker jag :) Så det tackar jag så hemskt mycket för :) Jätte gulligt av henne måste jag ju säga :) 

 


Nu blir det käk och sticka/läsa/packa/leta-inspiration/eller-nånting-i-den-stilen! :)

Av mammatillelsa - 18 juli 2014 09:05

Så är det, det är juli och det är fredag, då blir det ju julifredag :P 

Nu har jag klivit upp och satt mig med lite frukost i soffan iallafall. Hade jag haft lite mer kläder på mig än det jag sover med så hade jag nog satt mig på balkongen istället för att äta frukost, men jag orkar inte riktigt klä på mig kläder när jag kliver upp - förutom det jag sover med - så blir oftast att jag sätter mig i soffan bara och äter. 

Däremot så ska jag försöka bli bättre på att sätta mig ute på balkongen när jag äter lunch och sånt till exempel. Nackdelen med balkongen vi har här, är att det blir så himla varmt och man kan inte göra så mycket åt det heller. Det är två tredjedelar inglasat och en tredjedel som inte är inglasat, och du kan inte dra undan inglasningen heller så att det fläktar, så det blir ganska varmt eftersom att solen ligger på större delen av dagen. 

 

Annars idag då? Vad är planerna? 

Jag ska äta min frukost i lugn och ro tänkte jag, för att sedan hoppa in i duschen. 

Ska träffa min mamma och mina älskade småsyskon idag också :) Känns som att det var jäääääätteeeee längesen, fast att det egentligen inte var det. Samt att jag ska få träffa älskade barndomsvännen också :) Så det ska bli trevligt :) 

Det är det jag vet just nu som finns planerat på dagen iallafall :) Kommer säkert inte orka så mycket mer än så iallafall, och då är det ju helt okey. Jag är ju faktiskt gravid, och har inte den lättaste graviditeten med all smärta och allt vad det heter, så då får man försöka ta det som det kommer med hur man orkar med att göra saker. 





Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards