Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

140722

Av mammatillelsa - 22 juli 2014 15:31

Skönt att sitta och ta det lite lugnt nu mellan varven! Man håller igång från att man går upp tills att man går och lägger sig känns det som. Eller ja, inte riktigt kanske eftersom att jag måste ta vilopauser hela tiden om min kropp ska orka med allting, men man är helt slut. Och värmen gör det ju inte bättre kan jag ju inte påstå. Inte för att man ska klaga på att det är sol och varmt, men att vara gravid och samtidigt denna värme är inte att leka med.

 

Jag är inte speciellt varm av mig i vanliga fall, men sedan jag blev gravid - och kom längre in i graviditeten - så har jag blivit så enormt varm så det är jobbigt. Det känns som att jag skulle kunna ligga i ett isbad hela dagarna för att jag blir så varm och helt slut hela tiden. Känns som att man ska svimma eller smälta bort eller vad som helst. Sticker liksom i kroppen för att man blir så varm, så kroppen sväller och det ena och det andra. Det är inte direkt roligt kan jag ju inte säga. Och då är inte jag ens höggravid, så jag kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara för dom som är höggravida nu! 


Jaja, men vad har jag gjort hittills annars då? Jag typ kastade i mig frukost samtidigt som jag packade lite kartonger, för att sedan bege mig bort till Bäckby och Cederborgs för att byta min sidospegel som något drygarsel hade sparkat sönder. Så nu är den hel :D Sen var jag en snäll sambo igen och hjälpte N att köpa garderober till nya sovrummet och en dörr. Hjälpte så klart att få upp till lägenheten också, och byta dörren på en gång, sen tog vi en glass på IKEA när han lämnade tillbaka släpet :) 

Nu är jag hemma, har fyllt i papper för att skicka in till transportstyrelsen och fixat försäkring på bilen. Så nu ska jag gå och posta lappen, och sedan försöka få ihop lite matlådor som vi kan ha under dom här sista dagarna i den här lägenheten så att jag kan packa ner typ allt i kartonger. 

 

Egentligen är det inte så överdrivet mycket kvar att packa ner, samtidigt som det känns som att det är sjuuuuukt mycket kvar att packa. Det kan ju i och för sig ha att göra med att det är lite smått i alla rummen, och man vill ju fylla en kartong på en gång, men man vill ju inte gärna blanda allting heller. Jag försöker att hålla allting till sovrum, kök osv. Jag har en del i N's datarum att packa ner, men jag vet inte exakt hur jag ska packa ner allting där inne heller, så det är jätte svårt för mig att fixa där. Han vill ju ha sina saker på vissa sätt och sådär. Jag vet ju en sak iallafall hur jag ska packa, men kan inte packa bort alla nätverkskablar heller, för då kan jag inte kolla på tv sen, och på kvällen vill man ju kanske kunna sitta och småkolla på tv innan man ska sova :P Lite drygt att sitta på datorn och kolla, även fast att det går också. Jag klarade mig ju i typ två år med att mest kolla från datorn, dock så kopplade jag ju in datorn till tvn då så att kunde kika så :) 

 

Jag har haft en väldigt lugn unge i magen idag också, börjar bli lite fundersam om hon mår bra där inne. Igår lät allting jätte bra, så jag hoppas verkligen att det är bra med henne idag också. Får hoppas att hon bara har en lugn period, för i normala fall brukar jag ju kunna känna henne ganska mycket under dagarna, men har känt nån liten putt bara när jag satt i bilen och skulle köra hem. Hmm, får hoppas att det händer lite snart, annars vet jag inte vad jag ska göra. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammatillelsa - 11 april 2017 18:50

Hej igen!    Då den bloggen jag gjorde nyss inte ville funka ordentligt, så bytte jag bloggportal igen. Så du är det denna som gäller, förutsatt att den funkar ordentligt : http://vardagenimittliv.blogg.se/ ...

Av mammatillelsa - 11 april 2017 11:14

Äntligen har jag bestämt mig, och jag har bytt till en ny bloggportal! Starta från nytt, denna blogg kommer dock ligga kvar. Jag kommer inte ta bort hela, då jag har haft denna sen mitt första barn föddes.    Om ni vill fortsätta följa mitt liv, ...

Av mammatillelsa - 9 april 2017 05:54

God morgon! Jag har funderat och funderat, det kanske är dags för en ny blogg? En nystart liksom? Vad tror ni? Och om jag gör det, vilken bloggportal är den bästa? Innan jag började blogga här på bloggplatsen så hade jag på blogg.se, men vilken är eg...

Av mammatillelsa - 8 mars 2017 16:51

Jag förstår seriöst inte hur man hinner med allting när man är själv med två barn. Dels hur man hinner storstäda när man är själv med två barn, och hur man hinner med sig själv om man typ vill blogga eller träna eller vad som helst. Promenader är ju ...

Av mammatillelsa - 22 februari 2017 22:14

Det måste jag ju ändå säga att det har varit idag, även om jag hade tänkt att jag skulle ha hunnit med mycket mer än vad jag gjorde. Jag är ändå överlag väldigt nöjd med dagen :) Medan Elsa var på förskolan så hann jag med en del tvättande, skott...

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards