Alla inlägg under juli 2014

Av mammatillelsa - 17 juli 2014 23:52

Ja, visst är han det. Frågade honom om han hade åkt, om han var på väg hem. Som tur var så hade han precis åkt från nya lägenheten, så han hade inte kommit så långt. 

Jag var hungrig och sugen på Nuggets från Donken, så han stannar på donken och köper det åt mig :) 

Söt han är :) Och dessutom den stora lådan med kycklingbitar, mums mums! Så nu kan jag ju lova att jag är riktigt mätt och nöjd, så snäll han är :) Tur att han tar hand om sin gravida flickvän/sambo/fästmö fast det kanske är jag som ska försöka skämma bort honom egentligen eftersom att det är han som är borta och fixar i nya lägenheten :P 

Äsch då, han får ta lite semester när han är klar med lägenheten och vi flyttat :) Då är det jag som tar hand om att allting packas upp och fixas i ordning :) Så då får han ta det lugnt :) Det kan han behöva, han har varit duktig och hållt på till sent nästan varje kväll sen vi fick lägenheten, så det är duktig av honom tycker jag. 

Gulliga han, vad han kämpar för att vi ska ha det så bra som möjligt för lillbebe :) 

Av mammatillelsa - 17 juli 2014 19:49

Sitter och kollar runt för att få idéer och inspiration till hur jag ska inreda lilltjejens rum, och jag kan ju säga att man blir helt knasig på allting man hittar! :) 

Har fått massa tankar och idéer kring hur jag skulle vilja göra, och eftersom att jag är en ganska pysslig tjej när jag väl lägger den sidan till, så blir det att försöka använda fantasin och händerna till att fixa hennes rum :) 

Jag tror jag vet lite hur jag ska göra iallafall, men frågan är ju om det kommer gå. Det visar sig när man väl står där i hennes rum, har fått in det som vi vet redan nu att vi ska ha in där, och sen vad det finns för utrymme kvar sen, och lite sådär.

Kan säga att jag längtar som en tok tills vi bor i nya lägenheten och jag får börja inreda och fixa :) Det ska bli så kul :) Det är nog det enda roliga med att flytta, att jag får inreda och fixa till så att det blir fint och så som jag vill ha det :) 

Självklart får min sambo säga till om han tycker att nånting blir helt knas, men oftast får jag väldigt fria händer för att fixa så att det allting blir fint och snyggt, och bra :) Det är jag tacksam för :) 

Och det är alltid jag som har koll på vart allt finns, förutom sånt som han har inne i sitt rum, hans kontor/komma-undan-från-mig-rum :) Där är det han som har koll på allt, så oftast är det han som får hämta om det är nått jag behöver därifrån :P 

 

Men nej, jag verkligen längtar tills jag får fixa och ha mig :) Men där gäller ju samma sak, man får ta det i den takt kroppen klarar av, men det ska nog gå bra :) Det tar den tid det tar, som alltid :) Så länge allting är klart innan lilltjejen kommer så är det ju inga problem, och det är ju ett litet tag kvar tills hon kommer :) 

Av mammatillelsa - 17 juli 2014 17:34

  

Det ser inte ut att vara den godaste maten kanske, men jag är glad att jag faktiskt får ihop en någorlunda ordentligt mat nu på sommaren när det är så varmt ute. 

Måste säga att jag gillade potatismoset riktigt mycket den här gången, fick bra smak på det :) 

Blev väldigt tungt och jobbigt att skala potatisen, men det gick bra :) 

Så det blev egengjord potatismos gjort av färskpotatis, kyckling tjockgrillkorv och tomat :) 

Av mammatillelsa - 17 juli 2014 12:09

Jag vet att jag varit jätte dålig på att skriva, och jag vet inte riktigt vad det beror på. Det går väll i perioder för mig helt enkelt om jag skriver eller inte. Ibland skriver jag jätte mycket och ofta, och ibland skriver jag inte alls på ett bra tag. Men känner nu att jag skulle vilja skriva mer igen, jag har ju tiden så det är ju inte det som är problemet egentligen. 


Vet inte riktigt hur jag ska skriva nu, då det finns mycket som jag inte har skrivit av mig om, och jag vill ju inte att det ska bli världens berättelse, men samtidigt så är jag riktigt dålig på att dela upp i olika inlägg och tidpunkter också. Jag skriver liksom det som kommer upp i mitt huvud just för tillfället, det som jag känner att jag kan skriva här. Man vill ju inte skriva vad som helst här heller eftersom att det är så offentligt. 

 

Vad finns att berätta då? Ja, N håller på och fixar för fullt i nya lägenheten så att det är fint och i ordning när vi flyttar in - flyttar in nästa vecka på lördagen - och jag packar kartonger här hemma i den mån min kropp klarar av. Kan ju inte packa ner allting heller eftersom att vi ändå ska bo här i en vecka till, så man måste verkligen tänka vad det är man packar ner också. Och med min kropp så går det inte så fort heller, men jag tar det i den mån min kropp klarar av det utan att jag får super ont! 


Är heltidssjukskriven nu också, fram till september och så får vi se om det blir fortsatt till det är beräknat att lillfisen ska komma - eller om jag får graviditetspenning. Jag hoppas på att jag får graviditetspenning, men annars blir jag som sagt fortsatt sjukskriven till det att bebe kommit. Har ju varit hemma heltid sen några månader tillbaka, men på papper har jag bara varit sjukskriven 50%, men har inte jobbat nånting utöver, så jag har ju varit hemma heltid ändå. 


Hm, annars då? Jag vet inte riktigt vad jag ska berätta just nu. Flytt på gång, bebis på gång, och lite så. Har fått lite kläder också till lillsessan, så det är kul. Nu är det bara att flytta, fixa hennes rum och förbereda allt det sista som behöver förberedas innan hon kommer :) Det ska bli så mysigt :) Önskar att det var dags snart, men det kommer gå fort hoppas jag. Det är snart augusti, och då är det bara 3 månader kvar :) 


Det får räcka för tillfället tror jag, vet inte riktigt vad jag ska skriva och berätta just nu, det är bättre när man skriver just NU, och inte försöker berätta sånt som varit. 

 

/ Lifeisadream

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards