Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av mammatillelsa - 18 augusti 2014 11:03

Blir helt tokig på alla blanketter som jag ska hålla på och skicka in till Försäkringskassan hela tiden. Nu sitter jag och försöker få ihop blanketterna för att söka om graviditetspenning, och det är ju inte det lättaste när man inte ens fattar hälften av vad det är man ska fylla i och skriva. Dock så tror jag att jag har fått ihop typ allting nu, förutom årsinkomsten för ett av mina arbeten. Jag vet inte riktigt hur jag ska räkna ut det, och min chef kunde inte heller svara på det, så måste kontakta skatteverket alt. lönekontoret. Skickade ett mail till skatteverket så får vi se vad jag får för besked från dom. Kan ju vara skönt att få det klart så att jag faktiskt kan få skicka in så att jag förhoppningsvis hinner få besked innan min sjukskrivning gått ut. 

 

Annars idag då? Jadu, ska väll ta det lugnt som vanligt. Eller ja, jag är hemma som vanligt och det är meningen att jag ska vila hela tiden och ta det lugnt, men eftersom att jag måste varva ställning på kroppen konstant så blir det att jag samtidigt fixar och pillar lite med saker här hemma. Försöker få ordning på allting, men känns lite lönlöst ibland eftersom att jag måste få upp vissa saker på väggen innan jag kan fortsätta, och eftersom att jag inte kan sätta upp grejerna själv så måste N göra det, vilket tar lååååååååååång tid. Jag vill inte vara gnällig, men jag är en sån som vill få ordning på en gång, annars mår jag dåligt, medan han kan ha allt halvuppackat och sådär och inte verkar bry sig ett skit. 

Jag är den som är gravid, och måste ta det lugnt egentligen eftersom att jag har så pass ont i kroppen hela tiden, medan han är den som har ett ganska stillasittande jobb och mest bara sitter på arslet hemma också. Gud, nu känner jag mig jätte negativ, men känner att jag behöver spy ur mig lite. Har sagt åt honom förut, och jag vill inte vara tjatig heller. Han vet att jag vill få ordning och reda på en gång, så jag förstår inte varför man inte hjälper mig då så att det blir det? Hjälpa mig att fixa så att det är rent och fint och ordning, hålla ordning på sakerna och sådär? 

Jag vet inte, jag kanske överdriver, men blöööööö!! 

 

Nej, nu måste jag upp och röra på mig igen då kroppen skriker på mig! 

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards