Alla inlägg den 29 augusti 2014

Av mammatillelsa - 29 augusti 2014 12:01

För en gångs skull så sitter jag och äter lunch i tid. Brukar alltid bli att jag äter så himla sent i vanliga fall, men idag har jag i och för sig inte ätit nått mellanmål mellan frukost och lunch - gör i och för sig inte det varje dag heller - så det kanske var därför som jag kände bättre att jag faktiskt behövde äta? 

 

 

Dagens lunch är laxlasagne, som min pappas fru har gjort :) Ser kanske inte så aptitligt ut när det ligger såhär på tallriken efter att ha legat i en matlåda och jag rört runt för att få varmt överallt, men fy s****n va gott det är! Har varit sugen på det jätte länge, och hon gjorde det hemma häromdagen, så tog pappa med sig till mig :) Min sambo åkte förbi pappas jobb igår och hämtade, så fick till lunch idag :) Riktigt super gott, skulle kunna äta massor av det här faktiskt! Riktigt tacksam är jag också :) Mums mums :) 

Av mammatillelsa - 29 augusti 2014 10:03

Det är inge roligt kan jag ju lova! Fy, är trött på att vara ledsen och gråta nu, att vara livrädd för att min dotter inte kommer vara av intresse från vissa parter. Jag är livrädd, och jätte ledsen, för att jag är rädd för att vissa parter inte kommer vara intresserade av att träffa min dotter osv. Jag vet liksom inte vad jag ska göra åt det heller. Jag vet att det saknar intresse på annat håll hos dessa parter också, men ah. Jag vet inte, jag är jätte rädd och blir jätte ledsen, så tårarna bara rinner! Jag vill ha min älskling i min famn nu, och vill att min sambo är här hemma också, och ger mig närhet och kärkek! Jag har närhet och kärlek, men den är i magen, så det är inte riktigt samma sak! Även fast jag är helt enormt glad över att ha henne, att jag snart kommer få se henne på riktigt, att få känna hennes hud, se hennes näsa, ögon, händer, fötter - allt!! Jag vill ha min lilla ängel här hos mig nu!! 

Av mammatillelsa - 29 augusti 2014 07:59

God morgon! 

Sitter här och äter frukost - hönökaka med kalkon och varmchoklad :) Älskar den här varma chokladen, för den är inte så söt :) Köpte chokladen (själva pulvret, inte mjölk och allt) när jag var i London för nått år sen, and I still love this chocolat! Den är så jäkla god! Men jag är väldigt snål på den burken jag har eftersom att jag inte riktigt vet hur jag ska kunna få tag på nya eftersom att jag inte ska till London och jag vet ingen som ska dit heller. Så den här burken är jag vääääääldigt snål på och dricker den inte speciellt ofta. Risken finns väll att man kommer dricka mer av den nu när det börjar bli kallare och jag bara är hemma hela tiden, så måste ju ha nått gott att mysa med dom gånger man bäddar ner sig i soffan för att kika på film eller liknande. 

 

Iallafall, så sitter jag som sagt här. Funderar lite kring vissa saker som behöver fixas, pengar osv. Det här med att vara sjukskriven och massa trök med FörsäkringsKassan är ju inte det roligaste. Man får ångest i slutet på varje månad för att man inte vet hur man ska kunna betala alla ens utgifter. Visst, nu har inte jag så hög summa på mina utgifter (jag räknar bort boendekostnad och mat), men det är ändå tufft när det ekar tomt på kontot. Visst, jag får ju låna av N till mina utgifter, men det känns ändå inte så kul :( Jag har alltid kunnat klara mig hyfsat förut (visst, jag har fått lov att låna några månader för att jag skulle kunna betala alla räkningar, men dom lånen är nästan helt avbetalda). Jaja, det ska väll lösa sig. Måste sätta mig ner idag och gå igenom allt som ska betalas, så att jag kan säga till min kära sambo hur mycket jag behöver låna av honom. Det är ju inte direkt roligt att behöva låna pengar, men så fort jag får in pengar igen så kommer jag ju försöka betala av alla lån igen, jag tycker inte om att ha skulder till andra. 

 

 

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards