Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av mammatillelsa - 31 augusti 2014 20:53

 

Ligger på tork - imorrn ska jag limma ihop och måla lite fler i andra färger! 

Av mammatillelsa - 31 augusti 2014 20:20

Fick lite besök tidigare av min älskade pappa och hans fru! Riktigt trevligt måste jag säga :) Fick dom se lite hur vi bor nu också, och hur vi har kommit i ordning :) Det mesta är ju klart, men självklart är det ju lite småfix kvar att göra, och jag har en del kvar att fixa i lillans rum :) Men det gör ju inget, för det är ju en del tid kvar :) Drygt två månader, så himla härligt! Längtar massor tills hon behagar komma ut från magen och läggas på mitt bröst, även om det fortfarande känns helt helt sjukt och overkligt att jag ska bli mamma :P Känns verkligen super overkligt! 

 

Pappa och hans fru hade såklart med sig lite presenter också eller vad man ska kalla det för :) 

 

 

Nappflaska med extra nappar :) 

 

 

Super söt tallrik, som har sugplopp under :) 

 

 

Jätte fina orkidéer eller vad dom heter :) 

 

Det härliga är att jag verkligen älskar såna där blommor också! Jag skulle kunna ha såna i varenda rum, överallt! Så mycket älskar jag dom. Tycker dom är så himla fina, och dom är så lättskötta, och passar överallt liksom! 

Av mammatillelsa - 31 augusti 2014 10:42

     

Tänk att det faktiskt växer en liten människa i den här magen! :) Älskar att känna henne, även fast att jag inte riktigt vill vara med längre :P Det gör så ont när det kommer värkar, eller när hon pressar ut rumpan, fötter, händer - allt vad det nu är som hon pressar ut! Det gör galet ont, och jag måste verkligen tänka på att andas och andas rätt när det gör så ont. Många gånger får jag lov att stanna upp i det jag håller på med för att det gör så ont - precis som att hon försöker pressa sig ut genom magen. Både min mamma och sambo funderade några gånger om jag var på väg att föda eftersom att jag stannar upp helt, men riktigt så är det ju inte :P Tror dom kommer märka när det är dags att föda, för då kommer nog verkarna vara intensivare och komma oftare än vad dom gör i dagsläget, eller? :P 

Jag bjuder på lite magbilder från idag iallafall :) 

Av mammatillelsa - 31 augusti 2014 10:05

 

Förrätt!


Avocado fylld med skagenröra 

(dock lite besviken på skagenröran då vi köpte deras egengjorda, inte alls lika bra som i Köping på ICA Maxi. Det här va färdigskalade räkor, och väldigt rinnig och neej fy! Den i Köping har dom handskalade räkor, och den är riktigt krämig och god!)

 

 

Varmrätt!


Klyftpotatis av färskpotatis, grillar kyckling (färdiggrillad, men även inne i ugnen en stund här hemma), tzatsiki, fuskmangoraja, sallad och en bit baguette med färskost :) 

 

 

Efterrätt!


Chokladpudding med vispgrädde och typ farinsocker, och fruktsallad :) 

Av mammatillelsa - 31 augusti 2014 09:35

God morgon, eller vad man ska säga. Jag har egentligen redan varit vaken ett bra tag, gick upp vid 7 som vanligt :) Har hunnit med att duscha, äta frukost och klätt på mig. Samt hunnit läsa några bloggar, och nu håller jag på med att måla naglar OCH läser bloggar :) Se om man hittar nån blogg som man tycker är intressant liksom. Kan ju vara trevligt att ha nått att läsa om dagarna när man bara är hemma, eller hur? 

 

Vi körde på en trerätters igår, jag och min kära sambo :) 

Det måste jag säga var riktigt trevligt, och gott :) Tänkte att jag skulle lägga upp bilder i ett eget inlägg, på vad vi gjorde för något :) Annars då? Jo, man ska väll inte klaga, lika trött som vanligt xD Är alltid trött, spelar ingen roll hur mycket eller lite jag har sovit, jag är hela tiden trött ändå. Men har hört att det inte är så jätte ovanligt att man är trött nu, eftersom att bebisen tar mer energi av en nu när den är större och sådär. 

 

Jo men visst :) Ska visa er lite annat sen också som jag pysslat med :) 

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards