Alla inlägg under augusti 2014

Av mammatillelsa - 29 augusti 2014 07:59

God morgon! 

Sitter här och äter frukost - hönökaka med kalkon och varmchoklad :) Älskar den här varma chokladen, för den är inte så söt :) Köpte chokladen (själva pulvret, inte mjölk och allt) när jag var i London för nått år sen, and I still love this chocolat! Den är så jäkla god! Men jag är väldigt snål på den burken jag har eftersom att jag inte riktigt vet hur jag ska kunna få tag på nya eftersom att jag inte ska till London och jag vet ingen som ska dit heller. Så den här burken är jag vääääääldigt snål på och dricker den inte speciellt ofta. Risken finns väll att man kommer dricka mer av den nu när det börjar bli kallare och jag bara är hemma hela tiden, så måste ju ha nått gott att mysa med dom gånger man bäddar ner sig i soffan för att kika på film eller liknande. 

 

Iallafall, så sitter jag som sagt här. Funderar lite kring vissa saker som behöver fixas, pengar osv. Det här med att vara sjukskriven och massa trök med FörsäkringsKassan är ju inte det roligaste. Man får ångest i slutet på varje månad för att man inte vet hur man ska kunna betala alla ens utgifter. Visst, nu har inte jag så hög summa på mina utgifter (jag räknar bort boendekostnad och mat), men det är ändå tufft när det ekar tomt på kontot. Visst, jag får ju låna av N till mina utgifter, men det känns ändå inte så kul :( Jag har alltid kunnat klara mig hyfsat förut (visst, jag har fått lov att låna några månader för att jag skulle kunna betala alla räkningar, men dom lånen är nästan helt avbetalda). Jaja, det ska väll lösa sig. Måste sätta mig ner idag och gå igenom allt som ska betalas, så att jag kan säga till min kära sambo hur mycket jag behöver låna av honom. Det är ju inte direkt roligt att behöva låna pengar, men så fort jag får in pengar igen så kommer jag ju försöka betala av alla lån igen, jag tycker inte om att ha skulder till andra. 

 

 

Av mammatillelsa - 28 augusti 2014 19:39

Japp, jag är igång med mitt nya projekt. Jag behöver ju ha nånting som jag kan pyssla med om dagarna, då jag känner att jag kan sitta upp och inte måste ligga ner :) 


    

Frågan är: Vad ska detta bli för nått? 

Av mammatillelsa - 28 augusti 2014 19:04

 

Jag och N var iväg en snabbis och köpte lite söta kläder till lillskruttan i magen :) <3 

Lite som hon kan få ha på sig när man åker hem från bb, och sen lite som hon kan ha sen också :) Gillade den där klänningen, så den kommer nog användas ganska så flitigt :) Och den där söta dressen så klart med kissen :) 

Längtar massor efter henne nu, så nu tycker jag att tiden får gå lite fortare så att hon kommer ut till oss nån gång :) <3 

Av mammatillelsa - 28 augusti 2014 12:30

Haha ja, det är inte alltid man blir väckt när man ligger och vilar, och ett snabbt spontanbesök av min syster innan hon skulle till jobbet :) Hann inte prata så mycket, men lite iallafall, och det var trevligt. Nu sitter jag dock här och känner mig som en zombie, mår jätte illa (känns nästan som att man håller på att bli sjuk), och en liten krabat i magen som trycker nertill så man tror att hon försöker trycka sig ut ur magen :P Min chef på ena jobbet hade ringt också, försökte ringa upp men ingen som svarat, så får försöka ringa snart igen. 

Av mammatillelsa - 28 augusti 2014 09:31

Det är nånting som jag verkligen inte förstår, just det där att så fort man är gravid så är det helt plötsligt okey att kallas för tjockis. Varför är det så? Och varför anser folk att det helt plötsligt är okey? Även fast att dom kanske inte menar det på ett elakt sätt, så tänker dom inte på att det faktiskt kanske sårar personen i fråga som är gravid? 

Jag har aldrig varit tjock, och har alltid fått ångest när jag gått upp i vikt, och har kämpat för att komma tillbaka till den vikt som jag trivs med. Att då bli gravid och gå upp i vikt, det är inte roligt, för man får ångest över det. Jag har slutat ställt mig på vågen efter sista gången jag vägde mig, just för att jag får sån ångest över att vikten bara stiger hela tiden, och jag gillar det verkligen inte. Det blir inte bättre då för min ångest när någon kallar mig för tjockis. Visst, jag vet att dom inte menar något illa med det, men för mig tar det hårdare än vad andra kanske tror. Precis som för nån annan. Dom skulle väll aldrig gå fram till nån som faktiskt är tjock och kalla den för tjockis? Eller gå fram till någon som är väldigt smal och säga spinkis osv? Eller? 

Varför är det då helt okey att kalla en gravid för tjockis? Det förstår jag inte. 

Nej, jag tycker inte att det är okey att säga tjockis till en som är gravid.

När jag har påpekat det så får man kommentaren  - "men det är ju enda gången som det faktiskt är okey att säga tjockis när nån är gravid, det får man faktiskt bjuda på" - 

Varför i H*****e är det helt plötsligt okey? Och varför ska man bjuda på det? Neej, så ska det verkligen inte vara! Tycker man att det är okey att själv bli kallad för tjockis, fine kläck ur dig den kommentaren då, men då ska du kunna ta att du blir kallad det tillbaka också! Jag blir ledsen och sur när någon kallar mig för tjockis, och nuförtiden säger jag faktiskt ifrån ordentligt för att jag är så trött på att bli kallad för det. 

 

Så snälla! Kalla inte en gravid kvinna för tjockis - eller andra kommentaren för den delen heller - det sårar mer än vad det glädjer i väldigt många fall! Tänk efter innan ni kläcker ur er nånting, som gravid så är man extra känslig och mottaglig för kommentarer och påpekande, och det är inte alltid så himla roligt! Så snälla, tänk till ordentligt innan ni kläcker ur er saker till nån! 





Av mammatillelsa - 27 augusti 2014 21:20

Jo men visst, blev en sväng in till förlossningen för att kolla så allt var bra med lillskrutten eftersom att jag knappt känt henne nånting under dom tre senaste dagarna. Allt såg bara bra ut, både på mig och på henne :) Så det kändes riktigt bra :) Vi fick med oss lite papper som ska med sen när det är dags för förlossningen på riktigt också, och sen fick vi med diagrammet för hennes hjärtslag och rörelser och sådär :) 

Känns alltid så skönt med förlossningen här i Västerås, för dom bryr sig verkligen om en. Är man orolig så får man komma in, och dom tar hand om en på en gång. Så det känns skönt, det känns verkligen som att dom tar en på allvar, till skillnad från större delen av centrallasarettet. 


När vi var klara där så skulle vi åka hem, och jag blev sugen på frukt! Och eftersom att jag har en så go' sambo så stannade vi till på ICA efter vägen och köpte en del frukt :) 

Så nu, medan han sitter och spelar vid datorn och trycker i sig massa chips så tänkte jag krypa ner i soffan,

tända ljus, slå på en film, och äta frukttallrik och lite ostbågar :) Mums mums! 

 

 

Min frukttallrik :) 

 


Hoppas att ni alla har en mysig och trevlig kväll :) 

Av mammatillelsa - 27 augusti 2014 11:41

 

Den växer och växer, men man växer ju på alla håll och kanter just nu känns det som! Men ack så jag längtar till lilla miraklet är redo att komma ut :) Önskar att det var dags snart, men det är en del veckor kvar! 

Är ju bara 28+4 idag :P 

Av mammatillelsa - 27 augusti 2014 08:37

Kan lova att det har varit riktigt dåligt med sömn i natt, värre än vanligt och det var inte roligt. Känner mig som en zombie idag, vilket jag absolut inte gillar. I normala fall brukar hon vara vild i magen när jag ska sova och under hela natten, men brukar inte vara några problem. Brukar vakna några gånger för att gå på toa och när N låter. Inatt var det inte riktigt så kan jag ju lova! Lillskruttan har varit väldigt lugn nu i två dagar (hoppas bara att hon har lugna perioder, så man slipper vara orolig), och jag har inte kunnat sova alls typ! N har låtit illa till och från, jag har svårt att sova hela nätter på rygg, men den här natten fick jag nästan lov till att göra det. Svårt att sova ordentligt som sagt för att jag fick lov att ligga på rygg största delen av natten, och la jag mig på vänster sida så blev det myrkryp under bröstet (brukar få så under dagarna när jag sitter, står eller går), och gjorde ont. La jag mig på höger sida blev det samma sak plus ont i ryggen. La jag mig på magen så gjorde det ont i magen och brösten, så det var typ bara rygg som funkade. Men det funkade ju inte riktigt för att jag skulle kunna sova ordentligt. 

Fick sendrag i höger vad en hel del, och det gjorde så ont så jag ville bara gråta. Hela foten blev att den drog ihop sig, så hade svårt att få bort sendraget, och imorse när jag klev upp så var jag super öm i hela vaden. 

Och inte har jag känt henne speciellt mycket under natten heller, så ah. Hoppas att hon kommer igång snart, annars får jag väl lov att ringa in till förlossningen och kolla vad dom säger. Känner mig så dum när jag ringer för "småsaker", men å andra sidan så handlar det ju om mitt lilla barn som ligger där inne i magen, och som jag faktiskt vill få ut hel och levande! 

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards