Direktlänk till inlägg 11 september 2014

Barnmorskebesök

Av mammatillelsa - 11 september 2014 15:10

Var hos barnmorskan tidigare idag, och som jag skrev så skulle jag få en ny barnmorska. Jätte trevlig, och det kändes jätte bra faktiskt med henne, så jag är nöjd! :)

Allting såg bra ut förutom att jag fått lite lägre järnvärde igen, så det är bara att fortsätta knapra alla tabletter som jag äter, lite drygt men så är det. Det som va skönt med henne var att hon faktiskt förstod att jag inte mådde så himla bra, och hon förstod också att hela den här graviditeten är en stor prövning för mig. Jag har liksom inte tålamodet med det här, jag är en person som det alltid ska vara speed och allt sånt där hela tiden, så ja, den här graviditeten är en riktig prövning för mig. "En graviditet är inget bra hälsotillstånd, det är rent av farligt många gånger" - japp, det var hennes ord. Det är tufft för kroppen, även om en kvinnas kropp är "gjord" för att vara gravid, så är den ändå inte det och så vidare. Hela kroppen tar ju stryk av att vara gravid egentligen, men samtidigt så är man ju glad över att man faktiskt kan skapa ett liv :) 

 

Hon skulle ta blodprov på mig som dom alltid gör när man är på kontroll, och det gick ju inte så jätte bra. Jag är ju väldigt nålrädd, så det är ju inte alltid så himla roligt för mig.

Idag var en sån dag som det inte var så himla roligt. Mina blodkärl drog ihop sig direkt när hon stoppade in nålen i armen på mig, så det kom inge blod. Samma på andra armen. Till slut funderade hon på att sticka mig i handen istället, för att det kan vara lättare att få blod där dom gånger som det bara drar ihop sig, tack och lov nöjde hon sig med att litet stick i fingret bara. N tyckte lite synd om mig faktiskt. Han vet hur rädd jag är för nålar, och att behöva bli stucken 3 gånger för att få blod, det är ingen höjdare. Första gången som han varit med om att jag är så svårstucken, men det är verkligen inte första gången för mig. Jag är van med att jag är svårstucken, men jag tycker fortfarande att det är lika jobbigt att bli stucken. Om det har med det vet jag inte, eller om det är nått annat som gör att jag inte tycker om nålar - ingen aning! 

 

Fick hänvisningar om att jag ska ta ett varv runt husen varje dag också, för min kropps skull. Försöka variera ställningarna på min kropp då jag har så himla ont hela tiden. 

Hon tyckte det var jätte duktigt av oss/mig att jag faktiskt hade cyklat dit idag, och skulle cykla hem, så egentligen tyckte hon att jag hade gjort mitt för dagen, men jag och N ska ut en sväng imorrn ändå och gå runt husen. Kan vara bra för mig att se också hur svängen går, jag har aldrig gått runt husen, varken insidan eller utsidan av husen. Så varje dag ska jag ta ett varv runt husen. Sen om jag går ut flera gånger och går runt, det gör ju inget, men ett varv varje dag iallafall. Det kommer förmodligen bli på morgonen, samt att det spelar ingen roll hur lång tid det tar för mig att gå runt, bara jag går ett varv runt. Hon sa även det att jag ska försöka att ta små steg så att det inte blir tuffare för ryggen och övriga kroppen, för vi vill ju att jag ska hålla mig hel. Om tre veckor är det tillbaka til henne, men nästa vecka börjar föräldragruppen! Äntligen! Som jag har längtat efter att få gå på föräldragrupp, och nu äntligen ska det börja dra igång! :D 

 

(Hon trodde även att lillflisan där inne i magen kommer bli lika rastlös och full i fart som jag, för hon är väldigt vild i magen :P Det återstår att se när hon kommit hur hon blir som person :) ) 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammatillelsa - 11 april 2017 18:50

Hej igen!    Då den bloggen jag gjorde nyss inte ville funka ordentligt, så bytte jag bloggportal igen. Så du är det denna som gäller, förutsatt att den funkar ordentligt : http://vardagenimittliv.blogg.se/ ...

Av mammatillelsa - 11 april 2017 11:14

Äntligen har jag bestämt mig, och jag har bytt till en ny bloggportal! Starta från nytt, denna blogg kommer dock ligga kvar. Jag kommer inte ta bort hela, då jag har haft denna sen mitt första barn föddes.    Om ni vill fortsätta följa mitt liv, ...

Av mammatillelsa - 9 april 2017 05:54

God morgon! Jag har funderat och funderat, det kanske är dags för en ny blogg? En nystart liksom? Vad tror ni? Och om jag gör det, vilken bloggportal är den bästa? Innan jag började blogga här på bloggplatsen så hade jag på blogg.se, men vilken är eg...

Av mammatillelsa - 8 mars 2017 16:51

Jag förstår seriöst inte hur man hinner med allting när man är själv med två barn. Dels hur man hinner storstäda när man är själv med två barn, och hur man hinner med sig själv om man typ vill blogga eller träna eller vad som helst. Promenader är ju ...

Av mammatillelsa - 22 februari 2017 22:14

Det måste jag ju ändå säga att det har varit idag, även om jag hade tänkt att jag skulle ha hunnit med mycket mer än vad jag gjorde. Jag är ändå överlag väldigt nöjd med dagen :) Medan Elsa var på förskolan så hann jag med en del tvättande, skott...

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards