Direktlänk till inlägg 7 oktober 2014

Skön musik

Av mammatillelsa - 7 oktober 2014 10:52

Sitter här och lyssnar på musik, har tvätt i maskin som jag väntar på, och tvätt i torktumlaren som ska få svalna så jag kan kolla om det är helt torrt eller inte. 

Hittat lite skön musik, som jag sitter och lyssnar på om och om igen, haha. Inget ovanligt när jag hittar nå låtar som jag gillar, då går dom på repeat några gånger :P Fast nu är det som tur är flera låtar, så är inte samma låt som går om och om igen, utan det är alla dessa låtar :) 


Det är så skönt att sitta och lyssna på musik, jag försvinner liksom in i min egna lilla värld. Lyssna på musik och pyssla med sånt som jag tycker om att pyssla med, det är underbart! Det är terapi för mig. Dock så har det blivit att jag lätt blir rastlös nu för tiden. Vet inte riktigt om det har att göra med att jag får så ont och sånt konstigt obehag i kroppen om jag sitter för länge. Eller ja, jag har ju så typ hela tiden, men vissa sätt och så så känns det ännu mer, och jag blir så frustrerad för jag kan inte göra så mycket. Det hänger ju liksom ihop med att jag har skrutten i magen, så jag vill verkligen att hon ska komma ut snart så att jag får känna mig skön i kroppen igen. 

 

Myrkryp i revben och rygg, smärta i rygg, börjat få klåda osv. Neej, nu är det inte roligt längre, men jag försöker att vara glad och tänka positivt så gott det går. Det är ju trots allt inte så lång tid kvar till det är beräknad, så man får kämpa på och bita ihop. 

 

Har funderat lite kring presenter och julklappar också, och jag tror att jag har kommit på allting, eller nästan iallafall. Ska ta mig till stan och Erikslund nån dag så jag kan kika i affärer och se om jag hittar allt och sådär. Det är ju massa födelsedagar snart, och sen efter det kommer jul, och sen födelsedagar igen. Jag och N räknade ut att det är 2 månader på hela året som ingen i våra familjer fyller år. 

 

Januari
2 januari är det jag som fyller år. 
23 januari fyller min mamma år. 

Februari
28 (?) februari fyller svärfar år. 
Mars
28 (?) mars fyller svärmor år. 
April
2 april fyller min lillebror F år. 
Maj
25 maj fyller N år. 
Juni
15 juni fyller lillebror T år. 
19 juni fyller min pappa år.
27 juni fyller min storasyster år. 
Juli
20 juli fyller min lillasyster S år. 
Augusti
Här har vi ingen som fyller år. 
September
Här har vi ingen som fyller år.
Oktober
22 oktober fyller systerson E år.
November
4 november fyller systerdotter A år. 
11 november fyller N's syster år. 
20 november fyller N's systers kille år. 
December
1 december fyller storebror C år. 
Och sen kommer julafton, och nån gång under dessa månader fyller N's storebror år, och hans tjej, plus våra mof- och farföräldrar. Plus att våran skruttis beräknas komma i november. Haha. Så är det är hel del kalasande under ett år :P Det är tur att man inte behöver köpa så jätte dyra saker till dom stora, utan det är mer till barnen som man ska köpa presenter och julklappar :P Fast nu brukar ju vi alltid köpa nånting till alla ändå :P 


Haha kom visst in på lite annat som det faktiskt inte var meningen att jag skulle skriva om just nu, haha, men så brukar det ju kunna bli när jag väl börjar skriva allt som finns i mitt huvud för tillfället :P Haha. Jag tänkte ju att jag skulle dela med mig lite av musiken som jag sitter och lyssnar på just nu, som jag sa att jag tyckte va så skön :P 

 

Här är tre av låtarna iallafall :)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammatillelsa - 11 april 2017 18:50

Hej igen!    Då den bloggen jag gjorde nyss inte ville funka ordentligt, så bytte jag bloggportal igen. Så du är det denna som gäller, förutsatt att den funkar ordentligt : http://vardagenimittliv.blogg.se/ ...

Av mammatillelsa - 11 april 2017 11:14

Äntligen har jag bestämt mig, och jag har bytt till en ny bloggportal! Starta från nytt, denna blogg kommer dock ligga kvar. Jag kommer inte ta bort hela, då jag har haft denna sen mitt första barn föddes.    Om ni vill fortsätta följa mitt liv, ...

Av mammatillelsa - 9 april 2017 05:54

God morgon! Jag har funderat och funderat, det kanske är dags för en ny blogg? En nystart liksom? Vad tror ni? Och om jag gör det, vilken bloggportal är den bästa? Innan jag började blogga här på bloggplatsen så hade jag på blogg.se, men vilken är eg...

Av mammatillelsa - 8 mars 2017 16:51

Jag förstår seriöst inte hur man hinner med allting när man är själv med två barn. Dels hur man hinner storstäda när man är själv med två barn, och hur man hinner med sig själv om man typ vill blogga eller träna eller vad som helst. Promenader är ju ...

Av mammatillelsa - 22 februari 2017 22:14

Det måste jag ju ändå säga att det har varit idag, även om jag hade tänkt att jag skulle ha hunnit med mycket mer än vad jag gjorde. Jag är ändå överlag väldigt nöjd med dagen :) Medan Elsa var på förskolan så hann jag med en del tvättande, skott...

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards