Alla inlägg under oktober 2014

Av mammatillelsa - 6 oktober 2014 20:44

  


Fick sån lust till att göra bullar idag - har gjort det en gång tidigare i mitt liv som jag kan minnas, och då blev dom inte så jätte bra - så hittade ett recept på vaniljbullar som jag tänkte att jag skulle testa. Sagt och gjort, gjorde efter det receptet, och testade även på att göra knyten istället för vanliga bullar, och det gick ju hur bra som helst! Väldigt goda blev dom också, så tänkte att jag skulle skriva upp receptet här sen också, om nån annan skulle vilja testa att göra dessa! Riktigt saftiga och goda blev dom måste jag säga (bara smakat den minsta bullen, så då förväntar jag mig att dom större ska vara lika saftiga!)

Av mammatillelsa - 5 oktober 2014 11:34

Såg att jag inte alls hade skrivit något om babyshowern som jag fick, så tänkte att jag skulle berätta om den nu! 

 

Jag visste att Catrin hade suttit och funderat kring babyshower, men sen visste jag inte så mycket mer än så. 

Lördagen 20 september, då skulle min mamma komma till Västerås, vilket vi hade bestämt några veckor innan då hennes karl skulle vara här i Västerås och hålla nå utbildning med väktare. Så då bestämde vi att mamma skulle komma till Västerås, vi skulle träffa bror C, fika/luncha och lite sådär. Vi bestämde att vi kör frukosten på IKEA ute på Erikslund, så mötte upp mamma på stan och vi tog bussen vidare till Erikslund, där vi mötte upp C. 

Åt frukosten i lugn och ro, pratade och sådär, kikade lite smått i affärer innan C avlägsnade sig. Jag och min mor gick då till Lager 157 och sedan ÖB, sen orkade inte jag så mycket mer. Man är ju inte så smidig och lätt i den här kroppen direkt. 

 

När vi är inne på ÖB får jag ett sms från min syster om jag är hemma vid 14.00 då hon och barnen ska åka över till Västerås för att köpa lite saker som behövdes för att hennes kille/barnens pappa skulle kunna fixa nånting i nya gymmet, så då skulle dom passa på att komma förbi och ta en fika eftersom att barnen inte hade varit i nya lägenheten. Så då bestämde vi det, att dom skulle komma förbi på en fika. Kollar strax innan vi går upp till bussen om dom hade åkt ännu, men det hade dom inte, hon var inne på affären och handlade lite och sen så skulle dom sätta sig i bilen och brumma till Västerås.

 

Jag och mamma går till bussen, jag skickar sms till N att han ska ta fram rabarberkaka då vi ska fika när vi kommer hem, så det skulle han fixa. Sitter på bussen och får ett sms om han ska sätta på vatten, vilket jag tänker att han kan vänta med eftersom att vi inte ens har kommit innanför dörren (vi har vattenkokare så det går ju ganska fort att koka upp vattnet). Ringer min syster för att kolla hur långt dom kommit, och dom har tydligen inte ens börjat åka mot Västerås - va?! Tidsoptimist eller vadå? :O 

 

Jaja, vi fortsätter promenera hemmåt från bussen, går och pratar, och sådär. Låser upp dörren, ropar "Hej bajsunge" till N (japp, vi är lite omogna ibland:P) och reagerar på att det är väldigt tyst och kollar runt efter honom. Han kommer sakta ut från datarummet med ett "Hejhej", och samtidigt hoppar en hel massa människor fram bakom väggen och skriker "Babyshower!!!!!". Haha, inte direkt va jag va beredd på kan jag ju lova :P . 

 

N hade tagit lite bilder under självaste förberedelserna, och sedan filmat när jag kommit in. Haha. Min min alltså, har aldrig sett den minen nån gång och visste inte ens att jag kunde göra en sån min xD Var så himla chockad så det är inte sant :P 

 

Det var riktigt trevligt faktiskt, och jag blev jätte glad :) 

Tänkte att jag lägger upp lite bilder från babyshowern i ett eget inlägg.

Av mammatillelsa - 5 oktober 2014 07:11

Har varit riktig dålig på att skriva just nu, men har inte riktigt vetat vad jag ska skriva då mina dagar mest har sett likadana ut hela tiden. Nu kommer jag inte riktigt ihåg när jag skrev senast heller, så vet inte om jag berättat om babyshowern som mina vänner hade fixat för mig? Jag får väll kolla igenom mina inlägg lite så får vi se, annars får jag berätta och visa lite bilder från det sen :P 

 

Igår gick jag in i vecka 35 med den här graviditeten, det vill säga att jag har gått 34 hela veckor nu :) 

Så idag är det 34+1, och det känns sjukt. Det är inte så lång tid kvar nu. 

Och igårkväll hade jag så ont i min mage så jag visste inte vad jag skulle göra eller vart jag skulle ta vägen. Det kändes som mensvärk samtidigt som det gjorde ont i hela magen och det ena och det andra. Idag känns det lite bättre i magen, men jag är lite nojjig över min lilla skrutt i magen, så måste hålla lite koll så att hon rör på sig idag, annars får jag lov att ringa till förlossningen eller så. Är livrädd för att nånting ska gå på tok eller bli fel eller nånting, nu när man har gått så lång tid liksom. Men det ska väll inte vara någon fara? Får hålla lite koll under dagen och sådär så ska det nog lösa sig allting! :) 

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards