Direktlänk till inlägg 6 november 2014

Dålig på att uppdatera

Av mammatillelsa - 6 november 2014 09:56

Jadu, vad ska man säga? Tyvärr så har jag perioder då jag är jätte dålig på att skriva här, och ibland kan jag skriva hur många gånger som helst på en dag. Jag måste försöka få nån typ av struktur på det hela, men jag vet inte riktigt hur. Det är ju inte direkt så att jag inte har tid att skriva, och jag tycker ju om att skriva, men ja jag vet inte riktigt varför det blir så ibland att det tar stopp i skrivandet. Tänkte skriva att det ska bli ändring på det, men jag vet ju inte riktigt hur mycket tid man kommer ha att skriva sen när man har en liten bebis. 


På tal om bebis så får vi väll se om skrutt behagar titta ut snart. Har haft en del "mensvärk" idag, och det har inte varit skönt kan jag ju lova, men sen försvinner det ett tag, för att sedan komma tillbaka en stund igen. Det är jätte drygt. Man får liksom falska förhoppningar om att det är på gång. Tänkte att jag skulle fråga våran barnmorska idag när vi ska dit om hon kanske kan kolla hur det ser ut med tappen och om hon gör hinnsvepning. Har dock hört att hinnsvepning inte är speciellt behagligt, men å andra sidan, vem har sagt att det ska vara skönt? Det är ju inte direkt skönt att föda barn heller - vad man hört! Jag kan ju inte säga nått om hur det är att föda barn eftersom att det här är första barnet, men jag kan ju säga iallafall vad jag hört och vad jag tror :P 

 

Vi ska som sagt till barnmorskan idag iallafall, får hoppas att allt ser bra ut och sådär. Bebis är beräknad att komma snart iallafall. Enligt senaste mensen så är skrutt beräknad att komma på lördag, och enligt ultraljudet nästa fredag. Så det är ju inte så lång tid kvar till dom beräknade datumen. Jag hoppas bara att jag slipper gå över tiden, men det är ju inget ovanligt att man går längre än det datum som är beräknat. Så vi får se helt enkelt. Antingen om barnmorskan kan hjälpa och göra hinnsvepning, eller så får vi helt enkelt bara vänta och se när det är dags. Eller ja, man får ju vänta och se även om man gör en hinnsvepning, men det kan ju hjälpa till att få igång det hela om kroppen redan börjat ställa sig in på att det är dags snart. Vi får se helt enkelt vad hon säger när vi kommer dit bort. 

 

Vi har varit till Fagersta en hel del den här veckan också. Först i tisdags för att skrotan fyllde år - hela 8 år! Sjukt hur tiden går fort egentligen. Lillprinsen fyllde ju år för typ 2 veckor sen också - 6 år! Jag vill att tiden ska stanna nu, för nu springer tiden iväg med alla barnen, så det känns som att man inte riktigt hinner med längre! 
Men iallafall, så var vi till Fagersta igår också för att N skulle hjälpa min systers sambo med datagrejer - hennes sambo är inte direkt haj på det där med datagrejer, och min karl är ju en riktig fena på sånt där - men blev lite fel sladdar så var tvungen att låna en från min mammas sambo. Det gick inte så fort, och det är 4 datorer som ska fixas, vid kvart över 11 igår kväll kom vi ifrån parken och då var första datorn inte helt klar. Idag ska N åka till Fagersta igen, men jag tror att jag stannar kvar hemma. Vet inte riktigt om jag orkar åka massa fram och tillbaka hela tiden, och sen har jag inte så mycket att göra där borta heller. Kan ju liksom inte hjälpa till så mycket eftersom att jag är höggravid, och sen med dom här värkarna så känner jag inte riktigt heller att jag vill sitta i bilen och hålla på. Men vi får se, jag kan ju kanske ändra mig innan han åker, men det visar sig. 


Börjat snöa har det gjort också, och det känns ju sådär. Självklart är det kul att det kommer snö, men jag kan ju fortfarande inte ha mina skor och jackor, så det kommer bli lite kallt. Plus på det så har inte N vinterdäcken på på bilen, utan det är fortfarande sommardäcken som sitter. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammatillelsa - 11 april 2017 18:50

Hej igen!    Då den bloggen jag gjorde nyss inte ville funka ordentligt, så bytte jag bloggportal igen. Så du är det denna som gäller, förutsatt att den funkar ordentligt : http://vardagenimittliv.blogg.se/ ...

Av mammatillelsa - 11 april 2017 11:14

Äntligen har jag bestämt mig, och jag har bytt till en ny bloggportal! Starta från nytt, denna blogg kommer dock ligga kvar. Jag kommer inte ta bort hela, då jag har haft denna sen mitt första barn föddes.    Om ni vill fortsätta följa mitt liv, ...

Av mammatillelsa - 9 april 2017 05:54

God morgon! Jag har funderat och funderat, det kanske är dags för en ny blogg? En nystart liksom? Vad tror ni? Och om jag gör det, vilken bloggportal är den bästa? Innan jag började blogga här på bloggplatsen så hade jag på blogg.se, men vilken är eg...

Av mammatillelsa - 8 mars 2017 16:51

Jag förstår seriöst inte hur man hinner med allting när man är själv med två barn. Dels hur man hinner storstäda när man är själv med två barn, och hur man hinner med sig själv om man typ vill blogga eller träna eller vad som helst. Promenader är ju ...

Av mammatillelsa - 22 februari 2017 22:14

Det måste jag ju ändå säga att det har varit idag, även om jag hade tänkt att jag skulle ha hunnit med mycket mer än vad jag gjorde. Jag är ändå överlag väldigt nöjd med dagen :) Medan Elsa var på förskolan så hann jag med en del tvättande, skott...

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards