Alla inlägg den 29 januari 2015

Av mammatillelsa - 29 januari 2015 22:32

Nu känns det som att jag inte ska pyssla på ett tag. Det har blivit många saker på några få dagar, så nu tänker jag nog ta ett litet break från pyssel :)

Av mammatillelsa - 29 januari 2015 21:46


En inte allför rättvis bild på alla barnen från våran träff idag :).
Riktigt trevligt att träffa flera mammor som har bebis i samma ålder som Elsa :) Var riktigt mysigt :)

Av mammatillelsa - 29 januari 2015 21:44


Jag skulle egentligen göra en pappersdiamant, men det gick inte så bra - den ville inte hålla runt - så improviserade ihop en liten korthållare :) Inte det bästa och finaste jag gjort kanske, men det blev nått iallafall :)
Och en söt bild på min lilla prinsessa fick ta plats där så klart :) <3

Av mammatillelsa - 29 januari 2015 11:30

Jahapp, ska ta mig ner till stan om en liten stund för att möta upp Cassandra och hennes dotter, innan vi drar oss vidare hem till Jenny. Hade tänkt att vi skulle gå ner, men vädret verkar ha lite svårt för att bestämma sig för hur det ska vara. Ena stunden är det lite smått bara som flyger i luften, sen kommer världens snöstorm, sedan lugnt, regn, snökaos, lugnt osv... Inte det säkraste vädret att promenera i med andra ord. Fast man kanske ska göra ett försök ändå? Kan ju gå den vägen som jag vet att bussen åker, så blir det för jobbigt så hoppar jag bara på bussen? Nee, får se vad klockan är när jag fått klart allt som ska med. Lillskruttan har precis somnat igen.

Av mammatillelsa - 29 januari 2015 10:40


Dagens Elsa :)
Röda strumpbyxor/byxor med snöflingor från H&M.
Vit kofta från Kapphal, serien Newbie.
Rött hårband med rosett från Pärlis http://parlis.se.
Dregglis från Cubus.
Under har hon även en t-shirtbody som kommer från min hennes kusiner.

Av mammatillelsa - 29 januari 2015 10:22

Ibland tar det väldigt lång tid innan man får i sig frukost, men nu sitter jag här på golvet bredvid lilltjejen som leker i babygymmet igen :)

Av mammatillelsa - 29 januari 2015 07:21

Lillskruttan bestämde sig för att det var morgon redan innan 6 idag, så fick hon lite ersättning, ny blöja och nu ligger hon i babygymmet, leker och pratar.

Helt fantastiskt att en människa växer och utvecklas så himla fort! Det är helt magiskt ju!

Idag ska vi även iväg på lite playdejt eller vad man ska kalla det för :) Träffa andra mammor och deras bebisar som är i samma ålder som min lilla :) Även träffa Elsas bb-kompis :) Eller ja, vi var på bb samtidigt, men dom åkte hem samma dag som vi kom dit. Elsa är ju född 8 november, och hennes BB-kompis 6 november :)

Elsa har såklart BB-kompisar i föräldragruppen också, 2 stycken som var där samtidigt som vi :)
Känns inte som att det var längesen vi var där på BB, men det är snart 3 månader sen!

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards