Alla inlägg under januari 2015

Av mammatillelsa - 29 januari 2015 07:21

Lillskruttan bestämde sig för att det var morgon redan innan 6 idag, så fick hon lite ersättning, ny blöja och nu ligger hon i babygymmet, leker och pratar.

Helt fantastiskt att en människa växer och utvecklas så himla fort! Det är helt magiskt ju!

Idag ska vi även iväg på lite playdejt eller vad man ska kalla det för :) Träffa andra mammor och deras bebisar som är i samma ålder som min lilla :) Även träffa Elsas bb-kompis :) Eller ja, vi var på bb samtidigt, men dom åkte hem samma dag som vi kom dit. Elsa är ju född 8 november, och hennes BB-kompis 6 november :)

Elsa har såklart BB-kompisar i föräldragruppen också, 2 stycken som var där samtidigt som vi :)
Känns inte som att det var längesen vi var där på BB, men det är snart 3 månader sen!

Av mammatillelsa - 28 januari 2015 20:13

Ajjemän, då har vi varit på lite äventyr med lillskruttan :) Blev först en tripp till Lager 157 och Barnens Land på Erikslund, sedan mat på stan :) Vi tänkte äta på Subway men där hade dom inge bröd, så då blev det Taco Bar istället. Alltså Lager 157 - alltid när man inte har pengar så hittar man massor! Både till mig och till lillskruttan :) Hittar i och för sig massor till henne överallt just nu som jag vill köpa - bara för att jag inte har pengar! Alltid när man har råd så hittar man typ ingenting, men när man inte har råd så hittar man massor! Alltid lika frustrerande!

Funderade på en sak tidigare idag. Undrar om man skulle lägga in dagens på lillskrutt - eller blir det för mycket då kanske? Jag vill ju inte vara den som lägger ut massa och sen så blir det illa bemött. Självklart tycker jag att hon är världens finaste - och jag skulle ju aldrig lägga upp en bild på henne som jag inte skulle kunna lägga upp på mig själv!

Av mammatillelsa - 28 januari 2015 11:00

Ljuslyktor/hållare
Keramikglas som jag fått av min mamma för längesen - som aldrig används utan ligger jämt nerpackade - som kom väl till användning nu :) Kollade faktiskt med mamma först att det var okey :)
Sedan är det glas från gamla doftljus från IKEA som jag gjort rent :) Målat på med glaspennor (syns inte så jätte bra dock), samt haft i olika dekorationssand. Uppepå är det vanliga ljushållare från IKEA :) Även dom har jag målat med glaspenna på men syns inte så mycket heller ;P

Även gjort klart denna :)

Av mammatillelsa - 28 januari 2015 09:12

Det är verkligen helt sjukt hur tiden bara springer iväg, och våran lilla prinsessa bara blir större och större. Det känns så sjukt! Jag menar, jag kom ju nyss hem från bb med henne liksom! Känns inte okey att tiden går så fort, man hinner liksom inte riktigt med. Hon blir snart 3 månader, det känns helt sjukt!

I måndags testade vi på Turf också :) Lillskruttan låg och sov hela tiden, vilket var meningen. Jag brukar försöka ta mig ut på promenad när hon ska sova, just för att hon ska få sova och för att hon ska få frisk luft samtidigt.

Igår så var vi på stan, var till barnmorskan och satte i en p-stav och sen kikade vi efter lite kläder för dopet. Dock finns det så himla mycket fint som jag skulle vilja köpa till henne, men skulle jag köpa allt det fina som jag såg så skulle det säkert gå på minst 1000 kronor, så köpte dregglisar och lite kläder i storlek 68 åt henne :)
Ska visa sen när allting är torrt - har tvättat upp allting :)

Idag regnar det ute så känns inte så jätte lockande att gå ut om man säger så, men ut måste vi nån gång :P
Lillskruttan ligger och sover i sin säng iallafall, och jag har ätit lite frukost. Funderar på att träna lite, måste ju passa på medan hon sover, är ju lite svårt annars

Av mammatillelsa - 24 januari 2015 10:24

Blev en liten "spontantripp" hem till Elsas farmor och farfar, blev lite mat och lite fika :)

Nu är vi på väg till Elsas mormor för att fira henne då hon fyllde år igår :)

Senare blir det sushi med Nancy och AnnIrene :) Ska bli riktigt trevligt :) Nancy känns verkligen som en super härlig tjej, på dom få gångerna jag träffat henne :)

Av mammatillelsa - 22 januari 2015 16:33

Har en liten tjej här hemma som är väldigt mammig idag, hon har lyckats sova i sin säng en gång. Jag hann fixa lite mat under den tiden iallafall, äta frukost, starta en maskin med tvätt och diskmaskinen.
Hon somnade på mitt bröst i soffan, så skulle lägga henne i sin säng men vaknade direkt och blev jätte ledsen, men somnade direkt när hon kom upp i min famn. Så har spenderat en hel del tid i soffan nu med henne sovandes i min famn/i mitt knä och kikandes på Vampire Diaries. Strax kollat klart på säsong 4 och när Niklas kommer hem blir det att ut och gå milen :) Tycker det är riktigt skönt att ut och gå en mil faktiskt, och det är inte speciellt jobbigt heller.

1 mil varje dag och håller räkningen av kaloriintag varje dag, vilket borde resultera i att jag snart är nere i mitt delmål :) Idag vägde jag 76.7 kg, så det går framåt :)

Av mammatillelsa - 19 januari 2015 22:28

Helt slut! Full fart hela tiden typ! Promenerat 1 mil idag och igår :)

Igår var jag trött hela tiden, och sen var min lillebror på besök och efter det Elsas faster och "farbror" :)

Idag var det föräldraträff, vilket var trevligt :)

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards