Alla inlägg den 2 februari 2015

Av mammatillelsa - 2 februari 2015 21:52

Det är bara förnamnet, men den har ju slutat bra iallafall :)

Myst i ett varmt bad, fick även en liten prinsessa en sväng i badet :) Så himla mysigt :) Sen blev det att laga mat och nu myser jag med en liten sovande prinsessa på bröstet <3 Guu' va jag älskar den här lilla tjejen, även om hon ibland gör så att jag får psykbryt, hon är det bästa som har hänt mig <3 <3

Niklas kom även hem med nya nappar till Elsas flaskor - plus 2 nya flaskor!! :D Helt överlycklig :)


Mumsiga druvor såhär på kvällen också istället för godis :)

Av mammatillelsa - 2 februari 2015 13:07

Fast det har väll ingen missat egentligen, eller? Usch, jag är så trött som människa, och allra helst nu när jag för andra dagen i rad har en äcklig huvudvärk och haft dåligt med sömn inatt. Jaja, det är bara att gilla läget helt enkelt. Dock så innebär det ju att jag inte har tålamod alls när det krånglas och har sig, då jag inte har nån energi överhuvudtaget. 


Lillflisan ligger och sover just nu, men oj vilken tid det tog innan jag lyckades få henne att somna. Hoppas verkligen att hon inte vaknar än, för hon har sovit i kanske en eller en och en halv timme nu, och det är det enda hon har sovit sen hon vaknade imorse. Inte lätt alla gånger, men varför när mitt huvud och min kropp jäklas? Nej, hoppas att hon får sova ett tag nu, för när hon vaknar är det matdags för henne, och sen tänkte jag att vi skulle gå till affären och köpa lite nya nappar till hennes flaskor. 


Hur har er dag varit hittills? 

 


Jag har lyckats få i mig liiiiiite mat iallafall, typ vid klockan 12. Ja, som sagt så går inte allting alltid så lätt, men ja, vad ska man göra? Vissa dagar så ska det inte vara lätt. Jag har även duschat och klätt på mig, hunnit fixa några flaskor och diskat upp flaskor. Får se hur mycket mer man hinner med att göra idag. 


Hemstädning - vad tror ni om det? Ni vet, såna som kommer hem och städar hos en. Är det värt pengarna? Här skulle det vara guld värt om nån kunde komma och städa, för vi är så himla dåliga på att städa, och jag hinner inte riktigt med att städa i veckorna när jag är själv hemma med lillflisan. Jag är glad om jag hinner plocka iordning hemma liksom. Jag har gjort upp en lista på allt som ska städas osv, men det händer aldrig! Kan väll vara för att jag inte orkar vara den som försöker hålla rent och fint hela tiden, det tar tillräckligt med tid och energi att försöka få ihop allting med mig och lilltjejen liksom! Har någon testat på att ha städ hemma? 


Börjar bli dags att boka babysim också! Vi har ju en liten vattendotter, hon tycker om att vara i vattnet, så då passar det ju bra att gå på babysim. Jag var emot det först, men sen har jag ändrat mig. Dock så verkar det inte funka så bra med Niklas och hans jobbtider, då många av tiderna för babysim är på dagarna... 



Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards