Alla inlägg den 9 februari 2015

Av mammatillelsa - 9 februari 2015 21:11

Av mammatillelsa - 9 februari 2015 14:28

Det är en sak att jag inte är pigg, men att min lilltösa inte är pigg, det gör ont i mig!! Man vet inte riktigt vad man ska göra! Hoppas verkligen att det bara är att hon vill vara nära sin mamma och att det inte är att hon börjar bli sjuk

Av mammatillelsa - 9 februari 2015 11:49

Av mammatillelsa - 9 februari 2015 10:37

Nejnejnejnej!!! Jag får inte bli sjuk! Jag har ju ett litet barn att ta hand om! Jä-la skit alltså! Svettas och fryser om vartannat, och är allmänt slut i kropp och knopp!

"Anstränger" jag mig minsta lilla så känns det som att jag ska dö av värme och som att jag ska svettas ihjäl. Är jag helt still en stund så känns det som att jag ska frysa ihjäl istället! Inte okey! Har liiiiiiiiite förhöjd temp, men inte så farligt. Har väll nån infektion i kroppen eller nått :( Bara det inte är nått som smittar av sig till min lilla prinsessa!

Av mammatillelsa - 9 februari 2015 08:39


Så sitter man här i lugn och ro med sin frukost. Det händer inte så jätte ofta att man får frukosten i hyfsad tid :P Fast det känns som att Elsa har kommit in i lite sov- och vakenrutiner :) Hade tänkt att jag skulle klocka i appen när hon sover egentligen, men jag glömmer hela tiden det, så orkar inte tänka på det längre. Använder mest appen för att kolla när hon åt senast och så, och klicka i när hon har bajsat :P Sånt där roligt och intressant som bara småbarnsföräldrar egentligen intresserar sig för ;P Nee, men anledningen är för att hon inte bajsar varje dag, så för att hålla lite koll så att det inte går för långt tid mellan varje gång så skriver jag i :P

Ställde mig på vågen idag efter duschen - 75.0 kg visade vågen! Det vill säga att jag har gått ner 1 kg på en vecka, men 0.5 kg på två dagar. Jag fattar inte hur det går till! Förra veckan slarvade jag jätte mycket med vad jag åt och hur jag tränade, ändå gick jag ner mer än vad jag gör dom veckor som jag äter "rätt" och tränar. Det får jag inte riktigt ihop! Men nej, jag ska inte klaga, det går åt rätt håll! Och ja, tyvärr så kommer ni få läsa väldigt mycket om mitt fokus på vikten och grejer. För mig är min vikt allt! Jag är jätte fokuserad på vikten och har alltid varit. Det är inte så att jag mår jätte dåligt idag av hur jag ser ut, men jag vet själv att jag mår bättre både fysiskt och psykiskt när jag väger runt 60-62 kg.

Nu ska vi se om jag kan klara mig utan godis och allt vad det heter fram till Elsas dop, tror ni jag kommer klara det?

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards