Alla inlägg den 16 februari 2015

Av mammatillelsa - 16 februari 2015 21:25

Ja, det kan jag ju säga! Jag har en frisk dotter, som jag har äran att vara mamma till :) Jag anses vara fullt frisk - tror jag iallafall ;) Har en sambo som är frisk, vi har mat på bordet, tak över huvudet, jobb att gå till - ni förstår min poäng? Har så mycket här i livet att vara tacksam för, det är en sak som är säker!

Varje dag med mitr barn är en riktig lycka! Varje dag är guld värd, och jag är så himla lycklig att vi har den föräldraledighet som vi har här i Sverige! Att varje dag få vara med min dotter, vara med på hennes resa att utvecklas och växa som person! Det är en underbar gåva! Mitt lilla mirakel, vad skulle jag vara utan henne idag? Jag skulle aldrig byta bort något i hela livet mot henne, hon är mitt liv och mitt allt <3 <3 <3

Av mammatillelsa - 16 februari 2015 14:11

Fy va kallt det va, men ute på promenad var vi! Blåste en del och det blåste kallt, men ah, ut kom vi :) Lite mer än 1 timme blev det, lite mer än 6 km, och även plockat "zoner" i Turf :)

Nu äter jag typ allt jag får tag i, och Elsa sover vidare i sin säng :) Får se när hon vaknar och vill ha mat :)

Av mammatillelsa - 16 februari 2015 10:02

Har haft en bra helg, det måste jag ju tycka ändå! Det var lite konstigt på fredagen, men det löste sig. Fick ledigt från jobbet, myste med min lilla familj och fick ett jätte fint halsband av Niklas :) 


Lördag for vi över till Fagersta och umgicks med min mamma med familj, riktigt mysigt! Blev bjudna på mat och fika, pratade massa, gick ut på en liten promenad för tänkte säga hej till min syster och barnen samt hämta hoppgunga. Blev ingen  hoppgunga då hon inte hittade den, och blev ett snabbt hej till dom bara eftersom att dom hade jätte bråttom iväg till barnens farmor. Jaja, vi sa hej iallafall och fick oss en liten promenad :) Min lillebror som körde vagnen mest, och det gjorde väll inget :) Elsa invigde även en ny overall som hon fått av sin faster och "farbror", som har varit stor ett tag. Fast hon fick ha bara den och en filt i vagnen, för den overallen är verkligen fluffig och tjock, så hade nog blivit för varmt att ha hela överdraget på på vagnen. Fick även ett jätte fint armband av mamma :) 


På kvällen körde vi på grönsaksstavar och dipp, det var gott, men jag åt inte så mycket då jag fick jätte ont i magen. Min mage vill inte riktigt sammarbeta med mig, men det kanske ni redan har förstått :P Kollade på melodifestivalen också - vilket jäkla skämt! Det är ju bara massa pajaslåtar och grejer! Seriöst! 


Söndag skulle Niklas åka radiostyrd bil med kollegor i Enköping, så jag åkte med och åkte vidare hem till Evelina i Hummelsta och hälsade på henne och barnen :) Riktigt trevligt måste jag ju få säga :) Fika, leka, promenera och bara snacka massa :) Vi har ju känt varandra i några år, vi har ju gått i skola tillsammans, men vi har aldrig egentligen riktigt umgåtts med varandra, men nu har vi det ;) Neej, det var riktigt trevligt faktiskt, så det gör jag mer än gärna om :) 


Vad har ni hittat på i helgen? 

 

 

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards