Alla inlägg den 19 februari 2015

Av mammatillelsa - 19 februari 2015 23:35

En sak som jag kan bli störd på, det är att jag får kommentarer "Varför är du så otrevlig hela tiden?". Ja, men tack så mycket! Jag försöker hålla humöret uppe och vara glad, men vet du, det går inte varenda eviga sekund när man tar hand om ett barn hela tiden, och man knappt får sova. Försök, och sen kan du komma och säga att jag är otrevlig hela tiden! Absolut kan jag vara otrevlig hela tiden, men det är inte jag! Däremot kommer jag bli otrevlig, sur och grinig konstant om det är det enda jag får höra hela tiden!

Vad sägs som att fråga hur det har gått? Har du fått nån sömn? Behöver du lite lugn och ro? Behöver du få vila? Behöver du lite egen tid? Vad fin du är! Vad duktig du är som tar hand om henne och håller efter hemma samtidigt!

Vet ni? När man kanske anser att en person behöver som minst uppmuntran, trevliga glada ord, puschande ord - det är då man behöver det som mest! Tänk på det! Tänk hur du själv skulle känna att få höra "Vad otrevlig du är hela tiden" när du har världens oro inom dig för ditt barn som är sjuk, får aldrig sova ordentligt och känns som att du ska slitas itu - inte så roligt va? Tänkbefter innan du öppnar din mun och slänger ur dig, för det finns oftast en anledning till att det är så!

Av mammatillelsa - 19 februari 2015 17:40

Men min lilla tjej är verkligen helt utslagen! Hon har legat på mitt bröst länge nu och sovit, och jag sitter som en kratta :P Men vad man inte för sitt barn?

Jag tänkte testa på att göra egen barnmat, men hur? Idag ska vi äta kyckling med bulgur och sås. Kyckling kan jag ju göra till henne, men vad ska jag ha till det? Jag har ingen aning om hur man gör barnmat, vad man kan ha tillsammans och så vidare. Någon som har tips åt mig?

Av mammatillelsa - 19 februari 2015 14:02


Äntligen har dom fått komma upp :)
Dom fick sig en plats här i hemmet, efter ett bra tag ;P Visste inte riktigt först vart jag skulle ha dom, men dom fick sig en plats och tycker dom passar bra där :) Ska göra sådana till min kära mamma också, men i mindre modell. Måste dock köpa lite lim först, för det jag har är typ slut :P

Av mammatillelsa - 19 februari 2015 12:04


Tycker så synd om min lilla sjukling!
Att vara så liten och bli sjuk, det är verkligen inte lätt! Hostar, rosslar, börjar snora och rinn i ögat. Hoppas verkligen att hon blir bra snart, gör ont i mig av att se henne sjuk! Vill bara att hon ska bli frisk och pigg igen. Det märks verkligen på henne att hon är sjuk, för hon orkar inte vara vaken och leka som hon gör i vanliga fall, nu sover hon mest. Och tro mig, det är jag tacksam över för då får hennes kropp jobba i lugn och ro för att få bort det dumma som gör henne sjuk, men man önskar att man kunde göra nånting för att få bort allt det jobbiga för henne. Hade jag kunnat så hade jag tagit det själv, man vill aldrig se sitt barn vara sjuk, och absolut inte när dom är såhär små!

Nej, nu hoppas jag verkligen att hon inte blir sämre.

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards