Alla inlägg den 20 februari 2015

Av mammatillelsa - 20 februari 2015 23:46

Ja, och jag tror att Elsa tyckte den var extra skön idag också för hon somnade ganska snabbt, min lilla älskling. Vi har lagt en kudde under madrassen nu så att hon ska få upp sig lite, tror hon tyckte det var skönt så hon slipper ligga helt platt.

Mina ögon går i kors just nu, så jag ska också sova nu bredvid min lilla prinsessa. Imorrn blir vi själva hemma också, fram till söndag någon gång. Niklas ska till Köping och gå på 30-årsfest, vilket jag inte tänker när lillskruttan är sjuk. Känns inte okey att lämna bort henne då, så det blir mys hemma istället.

Neej, natti natti nu då! ;)

Av mammatillelsa - 20 februari 2015 19:54

Ja, det blev en sväng till barnakuten, blev lite orolig över Elsa, så dom kollade upp hennes värden och sådär. Hennes värden såg bra ut, hon hade lite feber och som annars hemma, inte helt pigg. Hon hade några små korta svängar där borta som hon blev jätte glad och sprallig, och det var jätte skönt att se, men strax efter var hon ledsen och jätte seg igen. Hon fick inhalera lite, men jag vet inte om jag tycker att det har hjälpt nånting.

När jag kom hem från affären så tänkte jag att hon skulle få bada lite, vilket hon normalt brukar tycka om, men inte den här gången. 20 sekunder var hon i, sen bara grät hon - massor!! Tog upp henne, gav henne lite alvedon och upp i famnen, på med pyjamas, fick somna till i min famn, och sen fick hon vara i sin pappas famn så att jag kunde plocka lite.

Skulle kunna gå och lägga mig typ nu, men jag har gjort det lite mysigt med tända ljus, ost, kex och druvor. Man kan väll kanske orka lite iallafall innan man totaldeckar?


Var ju bara tvungen att köpa lite när jag var på affären, hon är ju snart 4 månader ;) Dock borde vi väll kanske fixa en stol först så att hon kan sitta nånstans :P Men man vill ju inte köpa för mycket nu heller eftersom att hon snart ska döpas, så man får väll ha henne i knät? :) Eller typ köpa billigaste stolen på ikea :)

Av mammatillelsa - 20 februari 2015 08:56

Det kan jag lova att jag känner mig som idag. Har inte blivit så mycket sömn inatt eftersom Elsa är så pass förkyld som hon är, och jag är ju den som går upp med henne på morgonen. Nu äntligen har hon somnat och fortsätter sova när jag la ner henne på soffan, så ska försöka vara riktigt snabb och duscha. Väldigt många gånger så känns det som att man är ensamstående, och inte att man är två om det här. Är det verkligen så det ska vara när man har barn tillsammans och bor tillsammans? Ska väll inte klaga, vet att det finns andra som har pappor till sina barn som verkligen inte spenderar en enda minut med barnen och aldrig är hemma.

Jag är trött, och trött på att leva just nu. Jag lever för min dotter, och kämpar på för hennes skull. Hon är mitt allt och hela min värld, utan henne skulle jag ha rasat ihop för längesen. Det är för hennes skull som jag håller ihop, som jag går upp varje morgon, som jag kämpar varje dag med att försöka hinna med att ta hand om mig, henne och ett helt hem med allt vad det innebär.

Stort creed till alla ensamstående mammor och/eller pappor där ute, jag vet nästan vad det är ni går igenom!

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards