Alla inlägg under februari 2015

Av mammatillelsa - 25 februari 2015 20:00


Haha det blir en hel del ombyten på en dag :P Hon dregglar en del och blåser bubblor, samt spottar ut massa när hon äter :P Tur att hon har mycket kläder :) Och inte hjälper det att ha dregglis på henne heller just nu, för dom är för stora för henne.

Av mammatillelsa - 25 februari 2015 14:25

Av mammatillelsa - 25 februari 2015 07:13

Av mammatillelsa - 25 februari 2015 06:19

Det har vi här hemma/f], men hade varit ännu tidigare om Elsa fick bestämma helt! Klockan 5 vaknar hon efter natten, men jag brukar lyckas hålla henne väldigt lugn och nöjd till typ 6, sen måste jag gå upp och fixa mat till henne och ta upp henne. Så nu är min tanke, att jag kanske borde lägga mig för natten när hon gör det? Eller inte just exakt den tiden hon gör det, för då får jag ingenting av kvällen, hon kan somna klockan 19 för natten men också klockan 21-22, det är jätte svårt att veta :P Men jo, nu när hon börjar bli kry igen så sover hon hela nätterna igen, utan matpaus. Sen vaknar ju däremot en annan titt som tätt för att kolla så hon andas, eller för att hon hostar.

Varje morgon ser likadan ut just nu, kollar på mtv och Elsa äter sin ersättning :) Så himla rogivande, den här skruttan vet precis hur man ska göra :) Allt som oftast är hon jätte snäll *pepparpeppar*, och det går jätte bra med allt. Självklart är hon som alla barn att hon också kan skrika och gråta, och det är allmänt jobbigt och man vet inte vart man ska ta vägen. Tack och lov är inte dom gångerna så ofta *pepparpeppar*, och hon brukar vara nöjd med det mesta.

Av mammatillelsa - 24 februari 2015 16:51

Något som kan störa mig nå enormt mycket! Familjeparkeringar anser jag är till för familjer, såna som har barnen med sig i bilen, och ska in och handla - inte för gamla j**** gubbar, kärringar och "tuffa" grabbar! Jag blir så förbenat irriterad på dessa människor! När man kommer med barn i bilen, så vill man kunna ställa sig på en familjeparkering som har lite mer utrymme på sidorna, för att slippa att dörren råkar slå i bilen bredvid eller krångla för att få ur babyskyddet med ett barn i. Det är väldigt sällan som det finns lediga familjeparkeringar - för att äldre människor och dom där pojkarna ska ställa sig där! Det syns ju i bilarna till och med att människorna inte ens har ett litet barn som åker med i bilarna!

Av mammatillelsa - 24 februari 2015 15:26

För att vara förkyld så tyckte jag att jag var duktig som klädde på mig och lillfis för att ta en promenad, på nästan 7 km :) Men ingen mer promenad idag, då jag blev jätte blöt och kall eftersom att det började regna och snöa massa när vi hade typ 15-20 minuter kvar hem. Neej, tyckte det var bra av mig ändå, och jag kan säga att det var skönt och välbehövligt! :)

Försökte även få tag på min barnmorska idag, det var mindre lyckat dock. Ringde två gånger på hennes telefontid, båda gångerna kom jag till hennes telefonsvarare eftersom att hon satt i telefon. Andra gången lämnade jag ett meddelande, vad det gällde och att hon skulle ringa mig. Inget samtal tillbaka....

Av mammatillelsa - 24 februari 2015 00:57

Det värsta just nu när man är en liten familj, det är att sjukdom överlöser varandra hela tiden. Niklas började ju med att vara dunderförkyld. Jag och Elsa klarade oss jätte bra. Sen blev Elsa förkyld och är fortfarande inte helt frisk även om hon börjar bli piggare. Nu har jag åkt dit ganska rejält också, och jag som hade varit superglad att jag klarat mig hela tiden. Men det var väll egentligen väntat eftersom att jag är hemma med Elsa och hon både hostar och nyser en i ansiktet, har händerna i munnen och sen stoppar dom överallt i ens ansikte osv. Aja, nu ska jag försöka sova igen, natti natti <3 <3

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards