Alla inlägg under februari 2015

Av mammatillelsa - 23 februari 2015 19:24

Då har vi precis fått en matleverans från Linas MatKasse :) Måste ju säga att det ska bli riktigt intressant att smaka på allt det här, jag brukar ju vara ganska kräsen när det gäller mat, men alltid kul att testa nya saker :) Och med Linas Matkasse så blir det ju garanterat sånt som vi annars aldrig brukar göra, så det är kul :) Vi brukar ju ha såna himla problem när vi ska komma på vad vi ska äta under en vecka när vi ska iväg och storhandla, så på så sätt är det ju också super smidigt att man får hem såhär. färdigt och klart det mesta man behöver ha liksom! Kommer ju självklart visa all mat och lägga upp recepten om någon skulle vilja testa, men första rätten blir inte fören imorrn då vi redan har hunnit äta här hemma :P Vi visste ju bara att det skulle levereras någon gång mellan 17 och 22, så blev att vi åt när vi blev hungriga :) 



 

Av mammatillelsa - 23 februari 2015 13:16

Jag har kommit på att när jag ska göra nån lunch eller mat på eftermiddagen så kan deg bli i princip vad som helst! Haha, jag tar vad som helst som jag hittar och sen blir det så :P


Som denna lunchen som jag ska äta nu. Lite sallad som blev kvar från igår när vi åt mat, med dressing och kycklingköttbullar som fanns i kylen :P

Av mammatillelsa - 23 februari 2015 11:51

Natten var riktigt jobbig! Hör hur hon knappt får luft genom näsan, så fick lyfta upp henne och ha henne typ sittandes i mitt knä. Tur va så lättade det, så kunde lägga ner henne igen. Två gånger blev det så under natten. En gång ville hon ha mat också, och det är helt okey att hon äter på nätterna nu när hon är sjuk eftersom att hon äter så dåligt på dagarna. Iallafall så åt hon ganska bra det målet, men sen började hon hosta och typ hälften av det hon hade ätit kom upp, tillsammans med massa slem! Tycker verkligen synd om henne. Nu får vi hoppas på att hon blir frisk.

Hade tänkt att jag och Elsa skulle försöka komma ut på en liten promenad, men ser ut att blåsa ganska duktigt. Men en kortis ska vi väll kunna ta. Hon har inge feber idag, och vi båda skulle behöva lite frisk luft.

Hoppas verkligen att hon får bli frisk nu, det är verkligen inge roligt, varken för henne eller för mig. Men jobbigast är det nog för henne skulle jag tro.

Av mammatillelsa - 22 februari 2015 23:46

Och gosar på min lilla tjej! Hoppas verkligen på att hon kan få bli frisk nu så att vi får tillbaka våran pigga och gla'a lilla go'fis! Go'fis är hon ändå, och hon försöker vara glad när hon är vaken, men märks verkligen på henne att hon inte är pigg. Och att vi dessutom plågar henne med koksaltlösningsspray och nässug är ju inte så roligt för henne.

Har även gjort upp en halv plan till dopet :) Ska sätta mig imorrn och skriva lista vilka som kommer och vad som ska fixas.

Nu - sova! Imorrn - det kommer vi på då ;)

Av mammatillelsa - 22 februari 2015 20:05

Jag hatar det! Hatar allt vad heter att stoppa in extra hormoner i kroppen! Tycker att killar kan ta och göra det istället!

Iallafall, jag har p-stav vilket är jätte smidigt normalt tycker jag. Det är inte så mycket hormoner i, och jag behöver inte komma ihåg att ta piller en speciell tid hela tiden. Jag brukar dessutom typ aldrig blöda när jag har p-stav - förutom denna gång!! Jag har blödigt sen jag satte i den! Det är typ 1 månad sen! Jag blir tokig! Och alla tjejer känner nog igen sig när jag säger att man känner sig så himla ofräsch när man blöder. Så förstå, 1 månad då man känner sig riktigt skitig och ofräsch, för att man blöder hela tiden.

På det så sätter snart babysimmet igång, och jag hatar att bada när jag blöder! Helt ärligt så kommer jag snart plocka ur den här jäkla skiten om det inte ger sig den här veckan.

Av mammatillelsa - 22 februari 2015 09:52

Det går ganska sakta med vikten just nu, men jag förväntar mig inte så mycket när man inte riktigt kan ut och gå så mycket som man vill, och man vågar inte riktigt träna när man är själv hemma med lillskruttan. Men vågen visade iallafall 74.0 kg idag! Det vill säga att jag har 4 kg kvar till mitt delmål, 6 kg kvar till vad jag vägde vid inskrivning, 11 kg till vad jag vägde precis innan jag upptäckte att jag var gravid, och 14 kilo till jag väger det jag vill väga!

Det går, sakta men säkert. Innan sommaren så hoppas jag att jag är nere på min normala vikt och kropp igen :)

Av mammatillelsa - 22 februari 2015 09:48


Halvvägs med bilden :)


Och när jag va klar med bilden såg den ut såhär :)

Av mammatillelsa - 22 februari 2015 08:07

Tycker så synd om mitt hjärta, hoppas verkligen att hon blir frisk snart. Har varit lite halvjobbig natt och en halvjobbig morgon, men det är inte lätt när man är så liten och sjuk. Även om jag tappar tålamodet, så vill jag verkligen bara hennes bästa, och jag kommer alltid att vara där och vara hennes trygghet. Jag kommer aldrig lämna bort henne när hon är sjuk, jag kommer alltid stanna hemma med henne och se till att hon får allt det hon behöver, hennes välmående är det viktigaste för mig!

Nu har hon tack och lov somnat igen, så nu är hostan lugn igen. Ska försöka hinna duscha och äta frukost innan hon vaknar, och hoppas på att hon fortsätter sova när jag lägger ner henne. <3

Mitt allt, mitt liv, min värld - alltid ska jag göra allt jag kan för henne, utan henne vet jag inte vad jag skulle göra <3 Min dyrbara ovärderliga skatt, mitt lilla mirakel <3

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards