Alla inlägg under februari 2015

Av mammatillelsa - 19 februari 2015 12:04


Tycker så synd om min lilla sjukling!
Att vara så liten och bli sjuk, det är verkligen inte lätt! Hostar, rosslar, börjar snora och rinn i ögat. Hoppas verkligen att hon blir bra snart, gör ont i mig av att se henne sjuk! Vill bara att hon ska bli frisk och pigg igen. Det märks verkligen på henne att hon är sjuk, för hon orkar inte vara vaken och leka som hon gör i vanliga fall, nu sover hon mest. Och tro mig, det är jag tacksam över för då får hennes kropp jobba i lugn och ro för att få bort det dumma som gör henne sjuk, men man önskar att man kunde göra nånting för att få bort allt det jobbiga för henne. Hade jag kunnat så hade jag tagit det själv, man vill aldrig se sitt barn vara sjuk, och absolut inte när dom är såhär små!

Nej, nu hoppas jag verkligen att hon inte blir sämre.

Av mammatillelsa - 18 februari 2015 15:23

Det gör så ont i mammahjärtat när en lilla stora skatt inte är frisk och kry. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att hjälpa henne bli frisk igen.

Vågar jag ut och gå? Kommer det göra att hon blir sämre? Kommer det hjälpa henne att bli frisk?

Nej, tycker verkligen jätte synd om mitt hjärta. Hon ligger och sover på mitt bröst, och har gjort i kanske 1 timme nu. Hon får ligga här och sova tills hon inte vill längre, spelar ingen roll att jag blir helt liggandes. Hennes välmående går före mitt, så är det bara!

Av mammatillelsa - 18 februari 2015 10:18

Tycker så synd om min lilla tjej som har blivit sjuk. Rosslar så hemskt när hon andas, och hostar, vilket resulterar i att hon sover jättw dåligt och gråter massor. Nu somnade hon tack och lov i min famn halvt sittande och halvt liggande, men det innebär att jag inte kan gå och fixa nått att äta till mig... Är ganska fast här i soffan... Försöker se till så att hennes huvud och övre kropp är lite högre än benen så att luftvägarna blir så fria som möjligt. Men bör jag vara orolig?

Av mammatillelsa - 17 februari 2015 21:52

Jag tror att våran lilla groda håller på att bli sjuk :( Förmiddagen var allt som vanligt, lekte, sov och åt. Sen när vi gick ut och gick så tog det ett tag innan hon somnade (hon brukar somna typ direkt), och hon sov inte så länge.

Efter att hon ätit och somnat på mig, och vaknat igen och ätit så hör jag hur hon rosslar när hon andas, och hostar då och då. Inte den vanliga hostan som hon brukar, det här va nått annat. Hon ville även vara i famnen hela tiden, fick absolut inte lägga ner henne i babygymmet.

Hoppas verkligen att det är borta till imorrn igen!

Av mammatillelsa - 17 februari 2015 16:04

Japp, den här dagen har inte gått så jätte fort, men jag ska inte klaga. Det innebär att jag får mer tid med min älskade bebis innan hon växer upp för fort :)

Vad har vi gjort idag då? Elsa har hunnit sova på förmiddagen, sedan efter att hon hade ätit gick vi ut på en promenad :) Grått och lite små kallt, men det var skönt ändå.

Efter att vi kommit in så har vi inte gjort så jätte mycket, ätit, lekt och degar i soffan :) Har en lillplutt som sover på mig just nu och jag slökollar på tvn och telefonen :P

Vad har ni gjort hittills idag? :)

Av mammatillelsa - 17 februari 2015 15:57

Av mammatillelsa - 16 februari 2015 21:25

Ja, det kan jag ju säga! Jag har en frisk dotter, som jag har äran att vara mamma till :) Jag anses vara fullt frisk - tror jag iallafall ;) Har en sambo som är frisk, vi har mat på bordet, tak över huvudet, jobb att gå till - ni förstår min poäng? Har så mycket här i livet att vara tacksam för, det är en sak som är säker!

Varje dag med mitr barn är en riktig lycka! Varje dag är guld värd, och jag är så himla lycklig att vi har den föräldraledighet som vi har här i Sverige! Att varje dag få vara med min dotter, vara med på hennes resa att utvecklas och växa som person! Det är en underbar gåva! Mitt lilla mirakel, vad skulle jag vara utan henne idag? Jag skulle aldrig byta bort något i hela livet mot henne, hon är mitt liv och mitt allt <3 <3 <3

Av mammatillelsa - 16 februari 2015 14:11

Fy va kallt det va, men ute på promenad var vi! Blåste en del och det blåste kallt, men ah, ut kom vi :) Lite mer än 1 timme blev det, lite mer än 6 km, och även plockat "zoner" i Turf :)

Nu äter jag typ allt jag får tag i, och Elsa sover vidare i sin säng :) Får se när hon vaknar och vill ha mat :)

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards