Alla inlägg den 19 mars 2015

Av mammatillelsa - 19 mars 2015 20:06

Dagen har gått väldigt fort måste jag säga, men nu är det lugnt iallafall. 

Som vanligt så har det varit full rulle hela dagen, vilket börjar kännas som en vana, men det skulle verkligen vara skönt om man bara kunde ha en dag som man bara är hemma och gör typ det som faller en in liksom. 


Vi har varit i skolan idag i två timmar, och Elsa somnade så klart ganska snabbt när vi väl var på plats :) Gör väll inte så mycket egentligen, men när hon är vaken så är hon ju oftast väldigt snäll och lätt att ha att göra med. Det enda som hade varit är ju att hon är väldigt pratglad :P 


Lunch på Kajens efter det tillsammans med Niklas, och Elsa fick också mat :) 

Innan vi promenerade hem så var vi snabbt in på ena gallerian som är i stan och handlade :) Såg även en jätte fin tröja, funderar på om jag eventuellt ska ha den på dopet, men måste prova den först. Har lite - läs mycket - ångest över dopet vad gäller kläder och sådär. Det mesta övriga är klart, förutom allt som ska bakas, men det går nog fort :) Jag vet ju vad jag ska göra för nått, och jag ska fixa det mesta dagen före. Så då kommer man säkert stå från morgon till kväll med det. På tal om det så måste jag komma ihåg att ringa vaktmästaren också, så att vi kanske kan få nyckeln till prästgården redan på fredagkväll. 


Promenerade hem från stan, vilket var jätte skönt om man tänker på vädret, men mindre skönt om man tänker på vilka skor jag hade på mig. Skorna är jätte sköna normalt, men absolut inte när man ska promenera en bit, då skaver dom sönder ena hälen på mig. 


Hemma var det en dam som inte ville ligga själv och leka, hon skulle vara i min famn hela tiden. Så klart får hon det, men man blir lite handikappad, så hon fick sitta i sin matstol bredvid mig i köket så att jag kunde diska upp hennes flaskor åtminstone :) 


Nu ligger hon gott och sover i sin säng, som dessutom är renbäddad :) Och våran säng är också renbäddad, så himla skönt :) 

Tanken var ju att jag skulle sätta mig och börja smått med nästa uppdrag som jag har i Engelskan, eftersom att jag redan är klar med första uppdraget, men jag fastnade med att måla, kolla deklarationen och nu blogga :) 


       

Av mammatillelsa - 19 mars 2015 06:55

Har varit mer fullspäckat än normalt, och jag känner mig helt slut som människa.

Vi har haft babysim, träffat Elsas ena gudmor, träffat prästen och pratat dopet, bakat, träffat novembermammor med bebisar, fixat med lite kurslitteratur - ja ni fattar.

Idag bestämde sig damen för att göra morgon vid 4, så vi är strax redo för att sticka till skolan. Det ska börjas i tid ;) Tur att hon har tagit efter mig vad gäller tider på dygnet, Niklas alarm ringer för fullt i sovrummet just i skrivande stund och han märker inte alls :P


Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards