Alla inlägg den 23 mars 2015

Av mammatillelsa - 23 mars 2015 21:30


Hur underbart är det inte med barn egentligen? Jag är så himla glad att jag får vara med om Elsas tokigheter varje dag, se utvecklingen och hur hon börjar bli stora tjejen! Gu' vad jag älskar denna lilla dam som jag tjatar om :)

Fixade minivimplarna idag också, så nu är dom klara :) Hennes kläder är klara till dopet, mina kläder är klara - Niklas är inte helt klar då han behöver testa sina kläder - och allt pyssel är klart :) Hämtning av nyckel till prästgården är inbokat, så bara bakningen kvar och handla sista smågrejerna :) Det här blir super!! :)

Känner att jag har koll på allt nu :) Och med det så säger jag god natt, nu tänker jag stänga mina blå :)

Av mammatillelsa - 23 mars 2015 08:51

   

Min underbara lilla pärla, som jag älskar den här lilla damen :) Att hon dessutom alltid vaknar med ett leende är helt sjukt, men sjukt underbart :) Kan man annat än få ett leende på läpparna då eller? 


Med tanke på mitt förra inlägg om människor som ger bort saker, den här klänningen är en sån grej. Jag hittade den igår när jag letade igenom kartongerna efter kläder, denna är 3-6 månader på, och den är från Storbrittanien/USA, kommer inte ihåg vilket. Denna har vi iallafall fått, helt gratis, tillsammans med massa andra kläder. Och det ser inte ens ut att vara använd!! 


Jag känner mig ganska produktiv för tillfället måste jag säga. Jag har hunnit duscha, klä mig, ätit frukost, nattat Elsa, ringt vaktmästare om prästgår'n, avbrutit mina studier hos Hermods, skickat in ändringarna till CSN, och ska fixa med tvätt nu :) 


Har i och för sig inget mer som är ett måste på schemat idag, men ska ta kort på matteböckerna och engelskaböckerna och lägga ut till försäljning. Finns ingen anledning att jag ska ha kvar dom längre. En mattebok ska skickas tillbaka därifrån vi beställde den. Ska kika efter skor till dopet, fixa minivimplarna, skriva ut tränings/kostschema, och det gamla vanliga - plocka i och ur diskmaskin, diska hennes flaskor osv! 


Känns som att det kommer bli en riktig innedag idag, då det blåser och regnar till och från ute - inget väder som jag känner för att gå ut i om jag inte måste helt enkelt. Fast skulle ju behöva gå ut med sopor, men det kan jag inte göra fören Elsa har vaknat och jag kan ta med henne, eller när Niklas kommer hem. Får se vilket av det som blir. Det är verkligen nackdelen med att inte ha ett sopnedkast, för då kan man ju bara gå ut i trappen och slänga påsen. Nej, nu måste man ner till källsorteringen som ligger några meter bort från huset. Inte långt, men det är lite krångligare när man har ett litet barn som man inte kan lämna helt själv.

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards