Alla inlägg under mars 2015

Av mammatillelsa - 12 mars 2015 10:39

Igår var det full fart som vanligt, men även så var vi till Eskilstuna och träffade lite mammor och deras små bebisar :) Eller ja, dom är ungefär lika gamla som Elsa, så dom är ju inte så jätte små längre :) 


Frukost stod först på schemat, Elsa fick Katrinplommonpure med äpple och päron (tror jag att det var, jag tyckte inte att det var gott iallafall, måste ju smaka på det jag ger mitt barn), lite havregröt och den vanliga ersättningen :) 


Sooooova! En kortis iallafall, och sedan for vi ut en kortis till Erikslund, sedan till Niklas och lunchade med honom. Efter det for vi till Eskilstuna hem till Jennie och Hanna :) Även Cassandra och Belle, Lovisa och Alma, och Teresia och Amadeus (?) var där :) Vi saknade en mamma och bebis och det var Jenny med sin Alicia! Dom blir med nästa gång iallafall :) 


Efter det åkte vi tillbaka hem, hämtade ut ett paket på ICA och handlade lite smått. Floppade totalt med mat igår, men men, ibland så måste det också ske. Hade lite småångest när jag gick och la mig, men idag känns det ändå ganska okey. Ibland behöver man chocka kroppen, och det gjorde jag garanterat igår! 


Vi skulle ha träffat Jennifer och Wilhelm idag, men fick meddelande från Jennifer att W hade snorat och hostat hela natten, så då var det ju inte riktigt läge att sticka dit idag. 


Så vad gör vi istället då? 

 

Elsa ligger och sover, jag har hunnit få i mig lite frukost samt gjort lite övningar i mammamage-appen. Gjorde varje övning två gånger, men det verkar inte appen ha tagit hänsyn till. Nackdelen dessutom - jag hade gjort klart nästan varje på nivå 1, men sen så återställde jag ju telefonen och då blev ju såklart även appen nollad. Bara att starta om från början, men det kanske var lika bra.


Väntar på att Elsa ska vakna så att hon kan få mat, för sen tänkte jag att vi skulle ut och gå en sväng, passa på att lämna in paketet med kläderna så att dom kan skickas tillbaka, och kanske försöka fjäska lite för Niklas så att jag kan få handla lite saker till dopet. Jag hatar verkligen att ha grejer kvar till sista stund, jag vill ha allt klart så fort som möjligt! 


             


Första bilden är min improvisation av haklapp :P Ett gammalt linne som jag aldrig använder, som jag klippte bort ryggen på :) Ska fixa lite fler, och sen ska jag självklart fixa till dom lite mer :) Har ju mammas symaskin så får ju passa på medan jag fortfarande får ha den :P Många bollar i luften just nu :P 


Lite bilder från dagen på alla små barn och lite av mammorna :) Och sen en jätte trött Elsa och mamma som myser i soffan på kvällen :) 

Av mammatillelsa - 10 mars 2015 22:58

Jag skulle bara natta Elsa var tanken och sen sätta mig i soffan och mysa med Niklas med pop corn och lite vin (alkoholfritt). Det slutade med att jag somnade, Niklas tydligen varit in 3 !!! gånger och sagt åt mig, och nu kom jag upp hahahaha. Borsta tänderna och ge Elsa mat, sen tänker jag sova vidare :P

Av mammatillelsa - 10 mars 2015 19:59

Elsa har börjat hitta fötterna, sakta men säkert! Ser så roligt ut, för har hon kläder på sig så tar hon tag i byxbenen och drar liksom :P Men det är kul att kolla, och se hur hon utvecklas hela tiden! Det är verkligen jätte intressant, skulle kunna sitta och kolla på henne hela tiden, och försöka se nästa grej som kommer komma osv, men det vet jag ju att jag inte kan. 


Nu är det dags att gå och natta lillskruttan! :) <3

Av mammatillelsa - 10 mars 2015 16:21

Våran lilla tjej är helt utslagen efter att vi varit på babysim, hon somnade väll strax efter 13 kanske (?) Och hon sover fortfarande, lilla skruttan. Måste dock väcka henne så att hon får lite mat innan vi ska åka och storhandla.

Har varit duktig nu faktiskt och skrivit en lista på mat, till och med sån mat som vi inte brukar äta :P Satt och kollade igenom recept som jag har liggandes på en hylla, och när jag fått ihop 7 rätter skickade jag till Niklas för godkännande :) Det kan bli intressant :) Modigt av mig måste jag säga, jag som är väldigt kräsen av mig :P

Av mammatillelsa - 10 mars 2015 13:31

Det är ganska mysigt att gå på babysim med min lilla plutt faktiskt :) Och hon tycker det är ganska roligt tror jag, sist blev hon hungrig just när vi höll på, idag hann hon inte sova så länge innan hon blev väckt :( Men nästa gång så får vi väll hoppas att hon har hunnit äta och sova innan :)

Promenerade ner till badet, och vet inte hur många gånger det kändes som att jag skulle falla ihop, mitt blodtryck är verkligen inte vad det har varit tidigare. Man blir lite orolig att jag typ ska falla ihop när jag är själv med Elsa, vad händer då liksom?

Fick twix och kexchoklad av Niklas innan badet satte igång, blev lite bättre, och kändes som att jag skulle klara av att gå hela vägen hem igen, men jag vågar inte chansa när jag är ensam med Elsa. Det blir bussen hem istället, så promenerade till stationen bara.


Bild från första gången vi va på babysim :)

Av mammatillelsa - 10 mars 2015 07:11


Mitt lilla blåbärsmonster, så kan man se ut efter att ha fått blåbär- och hallonpuré till frukost :) Tror hon börjar tycka bättre om det iallafall, för nu blev det inte så många grimaser :) Bästa är nog ändå när hon får ersättningen, då mumsar hon i sig för glatta livet :)

Vi testade en ny grej igår, nämligen att ge henne mat när hon ligger och sover innan vi lägger oss. Eller ja, jag hade gått och lagt mig för längesen, men när Niklas skulle gå och sova så gav vi henne mat. Trodde helt ärligt inte att det skulle funka eftersom att hon sov, men jodå, hon åt! :) Kan ju bara tacka Jennifer för den tanken, då hon berättade att dom hade gett W mat vid 11 innan dom gick och la sig när han var i den här åldern :)

Jag har förövrigt hittat en frukost som jag skulle kunna äta varje dag - kvarg med bär! :) Det bästa av allt, kvargen är laktosfri :)

Av mammatillelsa - 9 mars 2015 15:18

Min tanke var att vi skulle promenera ner till stan så att jag kunde hämta min nya studieplan (dom hade gjort fel på den första), men vi kom inte ens halvvägs ner så kom Elsa på att hon inte alls tyckte det var en bra plan, utan hon tyckte vi skulle gå hem igen så att hon kunde äta mat.

Tur att vi inte hann komma så långt säger jag bara, då hade jag fått panik! Hon är ju kräsen när det gäller ersättningen också, den måste vara varm annars äter hon den inte, spottar bara ut allt.

Så nu är vi hemma igen. Får ta studieplanen imorrn, för nu hinner vi inte.

Av mammatillelsa - 9 mars 2015 12:13

Då har vi precis haft lite besök av min tjejkompis från Fagersta, hennes dotter och sambo :) Det var trevligt, får se också om vi hinner träffas lite mer idag innan dom åker tillbaka till Fagersta :) Dom hade lite småärenden här i stan, så då stannade dom till här en liten stund :)

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards