Alla inlägg den 17 april 2015

Av mammatillelsa - 17 april 2015 23:25

Efter att ha kollat sista avsnittet på Bloodline och tjockat massa italiensk "glass" och godis så tänker jag krypa ner i sängen bredvid min sovande stjärna <3 Förhoppningsvis så sover hon länge när hon somnade så sent.

Varför ska jag ha så svårt för att äta bra och hålla en bra kost? Värt att försöka igen? Kasta ut allt godis och fikabröd kanske?

Av mammatillelsa - 17 april 2015 20:56

Igår var jag och Elsa i Köping och hade en heldag med hennes farmor/min svärmor :) Det var riktigt trevligt, promenerade ner till stan, kikade i lite butiker och åt lunch tillsammans :)

Elsas farmor - Annette - shoppade en del till Elsa också, galenpannan :P Men det tackar vi för, jätte snällt av henne :)


En guldig kedja till hjärtat som hon fick i sitt påskägg från farmor och farfar :)


Vet att jag sa att jag inte skulle skriva så mycket mer just nu här, men nu blev det så ändå :) Jag tycker ju faktiskt om att dela med mig av lite av vårat liv, våra dagar :)

Av mammatillelsa - 17 april 2015 18:23


Kvällens middag blev detta, och härligt matsällskap också så klart ;) Dock gillade inte riktigt min mage att vi åt det där, bränner och svider som satan nu, men så går det när man inte tänker ett steg längre, ellet längre än vad näsan räcker :P

Nu har vi iallafall ätit, jag köpte lite fredagsgodis - tror dock inte att jag kommer äta det efter den här maten -, fixat en doppresent till på söndag, och nu sitter jag i bilen med en sovande Elsa och väntar på att Niklas ska komma ut från Biltema :P

Har varit en ganska lugn dag, tränat lite hemma och bara varit typ. Ska fixa lite med en present ikväll tror jag, om jag orkar :P Annars blir det bara att krypa i mysklöder och mysa ner i soffan medan man fortfarande är lite pigg :P

Hur har eran fredag varit?


Att få äran att vara mamma till denna guldklimp är helt obeskrivlig! Tänk att jag har den lyckan att få vara hennes mamma, att jag har varit med och skapat henne, att hon växte sig stark inom mig :) Helt magiskt vilket litet mirakel man har :)

Av mammatillelsa - 17 april 2015 13:35

Okey, fick en kommentar nyss, från "Inge Vinge", kommentaren löd "Det är aldrig försent att ge upp??".

Vad i hela fridens namn menar du? Vad vill du få sagt med det? Tycker du att jag är en svag människa? Vad EXAKT är det jag ska ge upp tycker du? Jag har en dotter, som jag kämpar varje dag för, som gör att jag vill vara en bra förebild, och som gör att jag försöker kämpa emot min sjukdom! Så vad EXAKT är det du vill antyda eller söga med din kommentar?

Av mammatillelsa - 17 april 2015 10:42

Funderar verkligen på att stänga ner bloggen, eller enbart ha den och lägga upp mat, bak, pyssel och sådant. Jag vet inte, har inte bestämt mig. Men som det är nu så kommer det förmodligen inte skrivas så jätte mycket här tror jag. Men vem vet, förr när man sagt att det kommer vara tyst så har jag ju skrivit ändå, så man vet ju aldrig. Men när jag skriver här så känns det som att jag måste tänka efter typ tusen gånger innan jag skriver nått, så kommer förmodligen att börja skriva för hand igen, då finns det inget som hindrar från att skriva precis det som kommer ut ur mig liksom.

Vill ni att jag ska fortsätta blogga, skriv det. Och skriv gärna om det är något speciellt ni vill att jag skriver om och sådär. Ge mig feedback please!!

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards