Alla inlägg under april 2015

Av mammatillelsa - 17 april 2015 10:42

Funderar verkligen på att stänga ner bloggen, eller enbart ha den och lägga upp mat, bak, pyssel och sådant. Jag vet inte, har inte bestämt mig. Men som det är nu så kommer det förmodligen inte skrivas så jätte mycket här tror jag. Men vem vet, förr när man sagt att det kommer vara tyst så har jag ju skrivit ändå, så man vet ju aldrig. Men när jag skriver här så känns det som att jag måste tänka efter typ tusen gånger innan jag skriver nått, så kommer förmodligen att börja skriva för hand igen, då finns det inget som hindrar från att skriva precis det som kommer ut ur mig liksom.

Vill ni att jag ska fortsätta blogga, skriv det. Och skriv gärna om det är något speciellt ni vill att jag skriver om och sådär. Ge mig feedback please!!

Av mammatillelsa - 13 april 2015 15:26

Snacka om att jag känner att jag börjar lära mig njuta av livet fullt ut igen!

Idag har solen skinit super mycket, så himla härligt! Så vi bestämde oss för att promenera bort till Elsas gudmor, hämtade ut ett paket på den ICA-butiken, åt lunch med AnnIrene, och promenerade hem igen - vilket resulterade i över 1 mils promenad idag! :) Det är ca 6 km bort till Elsas gudmor, så då blir det ju 12 kilometer, plus minus nå meter :P

Nu är vi hemma iallafall, intagit balkongen ;) Elsa sover i mjukliften - och hoppas hon sover ett tag! Hon har varit vaken i princip hela dagen! Eller ja, hon somnade när jag la ner henne i vagnen när vi skulle gå hem från AnnIrene :P

Jag själv har fixat minifruktsallad - en apelsin och ett äpple, citronvatten och en bok :) Så himla skönt att man kan sitta på balkongen utan att frysa ihjäl :)

Ska sätta igång sen med lite pyssel som är tänkt att jag ska ge bort som ceremonipresent :) Hoppas bara att det kommer bli bra och att personerna kommer gilla det :) Jag är ju sån som hellre ger bort nått som jag lagt ner tid, energi och kärlek i, än att hitta nånting i en butik.

Av mammatillelsa - 12 april 2015 22:33

Nu sitter jag på bussen som ska ta mig hem! Haft en riktigt trevlig kväll med kollegorna från Cherry, och innan en snabb träff med bästa AnnIrene och Amanda :) Känns helt sjukt att jag har varit borta från min lilla dotter såhär många timmar, men man måste ju komma ihåg att man är mer än bara mamma också!

Nu ska jag hem och fixa till mig för sängen och sen krypa ner vid min goa dotter, imorrn ska jag mysa massor med henne <3

Av mammatillelsa - 12 april 2015 08:54

Så härligt att jag fick sovmorgon idag, sov till klockan 8 :) Somnade om första gången när hon vaknade, då jag har så ont i kroppen så jag mår illa. Har fortfarande så ont, men bara försöka bita ihop.

Ska försöka träffa AnnIrene och Amanda innan mötet idag, ta en snabbsväng på stan och kika om jag ska köpa hem lite pysselgrejer :)

Av mammatillelsa - 11 april 2015 22:43


Blev en liten spontantripp hem till Elsas faster, Malin, där vi åt lite tacos :) En mysig kväll, och nu är vi på väg hem :) Blir direkt ner i säng då jag är suuuuper trött! Har varit jätte trött och seg hela dagen, hade kunnat sovit i princip hela dagen!

Imorrn är det personalmöte, mat och trevligheter med jobbet som gäller :)

Av mammatillelsa - 11 april 2015 14:40

Att dra jämförelse mellan en "normalt" ätande människa och en anorektisk människa till en person som kämpar varje dag med sin "sjukdom", - hur tänkte man där?

Av mammatillelsa - 10 april 2015 19:40

Japp, medan en kär vän var här på kaffe så ringde Schematelefonen och flyttade mig till ett annat ställe att jobba, det vill säga att jag börjar en timme senare, jobbar en timme längre, vilket innebär att jag kommer hem 2 timmar senare än jag hade räknat med. Får se det positiva, det är extra pengar in :)

Lillskruttan ligger och sover, och hon var verkligen trött. Inge gråt eller nånting när vi la oss i sängen, kollade bort mot fönstret en liten stund och sen vände hon sig mot mig och gosade in sig, och somnade på 2 sekunder. Det händer inte ofta, men andra gången idag som det händer.

Jag har iallafall plockat undan lite grann lite snabbt, nu tänkte jag hoppa in i duschen så jag hinner det innan jag måste börja röra mig ner till stan för jobbpasset. Och smart som jag är så har jag glömt ladda min telefon, får slänga den på laddning nu så hinner den ladda en stund iallafall.

Av mammatillelsa - 10 april 2015 14:02

Blev spontantripp till Fagersta igår, och det var riktigt skönt faktiskt :) Det var jag och Elsa som åkte, fick hon leka lite med din mormor, lilla moster och lilla morbror, och sen promenerade jag, Elsa och moster Saga upp till Parken Fitness :) Första gången som jag promenerade med henne i bärsjalen, mysigt men hade nog knytit lite dåligt för gjorde jätte ont i axlarna efter en stund.

Glömde såklart Elsas mat hos mamma så fick panika ner till Coop och köpa en burk till henne, jag och Saga letade som galningar efter en burk som jag vet att Elsa äter, men hittade den inte, och sen hittade vi knappt nån stor burk som va från 5 månader.

På Parken fick hon iallafall träffa sina kusiner, stora moster och "morbror" Tomas :) Såg dessutom två av "mina" tjejer som jag hade när jag gjorde praktiken sista året på gymnasiet, helt sjukt hur fort tiden går! Dom går ju själva på gymnasiet nu!

Idag har vi tagit det lugnt, trodde Elsa skulle ge mig sovmorgon eftersom att hon somnade så sent igår, men icke! Hon vaknade 5 som vanligt! Dock låg jag och småsov fram till Niklas klockor började ringa vid 6.

Ska jobba ikväll/inatt, så har försökt vila nu när hon vilade. Men skulle vilja göra nånting ändå, känner mig så jäkla rastlös. Långpromenad är ingen idé då jag är öm i fogarna, kände hur det gjorde ont på ena sidan imorse :(

Förslag någon? Skulle inte tacka nej till en godispåse med massa S-märken och god choklad :) Sitta ute på balkongen eller på en bänk i solen och äta det och läsa bok eller tidning :) Dreeeeeaaaaam on liksom!!

Den här helgen är det fullt schema! Nästa vecka ska man försöka boka in en dag med svärmor också, om jag bara kan ta tummen ur och våga ringa :P Hatar att prata i telefon, så jag skickar hellre mail eller sms xD

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards