Alla inlägg under juni 2015

Av mammatillelsa - 23 juni 2015 12:50


Eftersom att Elsa inte ville somna inne, så gav vi oss ut istället :) Gungade en stund, men nu så har hon äntligen somnat i vagnen :) Hon står parkerad under trädet i skuggan, och jag sitter i solen :) Så nu ska jag njuta av solen och en bok :)

Av mammatillelsa - 23 juni 2015 11:20


Ett så litet barn, hur mycket energi det finns i henne! Jag blir helt förundrad! Hon håller igång hela tiden, springer runt i sin gåstol, sitter och leker med leksaker, busar och har sig. Idag har hon sovit kanske 20 minuter om ens det, och ändå är det full fart på henne. Det är mer jag som är helt död, men men. Det är väll så det är att vara förälder, eller?

Undrar om vi ska gå ut och gunga lite? Inte så soligt ute, men är alltid skönt med frisk luft.

Av mammatillelsa - 23 juni 2015 10:26


Elsa fick lite nya kläder i söndags innan vi åkte över till Köping :) Behövdes lite sommarkläder ;) Inte egentligen kanske, men vi tyckte att det behövdes lite shorts, och då fick det följa med tights, haklappar och en klänning också :)

Niklas hade även fått ett paket på posten som vi hämtade ut i lördags, en present till Elsa från hennes gammelfaster (heter det så om det är Niklas faster?)

Av mammatillelsa - 23 juni 2015 09:27


Igår var det full fart hela tiden! När Elsa låg och sov passade jag på att fixa med tvätt, disk och plocka här hemma, när hon var vaken så var det mat, lek, ombyten som gällde typ. Vi var ner till förrådet en sväng och lämnade lite kläder som hon inte kan ha längre samt kläder som är för stora för henne, och passade på att ta med oss kläder upp som var i nästa storlek.

Cykel premiär hade vi också, och så länge det rörde på sig så gick det bra. Man fick inte så still med cykeln för då blev hon sur.

Av mammatillelsa - 22 juni 2015 09:45


Oavsett hur livet ser ut eller kommer se ut, så kommer jag alltid sätta min dotter i första hand, hon är alltid mity prio ett. Jag kommer alltid försöka hålla mig stark för henne, försöka vara en bra förebild för henne.

Jag har haft ätstörningar förr, och jag kämpar mot det varje dag. Under dessa perioder när jag mår som sämst, så har jag väääldigt lätt för att komma tillbaka i mina ätstörningar. Jag försöker kämpa emot, men det är inte lätt. Jag är på rätt spår tillbaka vad gäller att äta efter denna jobbiga vecka. Det kommer ta tid, jag kommer få lov att ta smällarna där jag har jätte ont i magen för att jag ätit, men jag måste för min dotters skull kämpa för att klara detta. Jag har kommit ut det en gång tidigare, jag kan klara det igen.

Av mammatillelsa - 20 juni 2015 06:30


Vaknar till ett underbart barn som myser, men till ett väldigt grått väder. Vädret passar ju till mitt mående, men hade varit skönt ändå om det hade varit sol ute. Med största sannolikhet så kommer det inte bli så jätte mycket uppdateringar här, då jag inte mår så jätte bra som det är just nu, och då jag inte vill skriva om allt för personliga och känslomässiga grejer här, så finns det en risk att jag undviker bloggen helt. Men det återstår att se, men nu vet ni varför om det skulle va så att det inte blir så mycket inlägg.

Av mammatillelsa - 19 juni 2015 20:40


Torsdagen i bilder :)


Fredagen i bilder :)

Av mammatillelsa - 17 juni 2015 23:16


Dagen fick ett ganska bra avslut ändå!

Niklas var tidig hem från jobbet, så man har hunnit en del. Plockat en del, varit ut på promenad allihop, Elsa fick gunga lite, fixade pizzabullar till middag, sedan lite wii-spelande och serietittande! :)

Nu ska vi sova här hemma, upp tidigt imorrn då vi ska vara i Köping halv 9 :)

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards