Alla inlägg under juni 2015

Av mammatillelsa - 17 juni 2015 07:45


Idag är det en sån där dag som man önskar att man bara kunde ligga kvar i sängen hela dagen och dra täcket över huvudet. Men det går inte, för jag har inte bara mig själv att tänka på, jag har ju en liten dotter också.

Just nu är livet lite kaos, men ingenting som jag kommer skriva om här som det ser ut just nu.

Hoppas att ni alla får en bra onsdag, jag ska försöka söva min lilla prinsessa nu.

Av mammatillelsa - 16 juni 2015 15:57


Du vackra skapelse, du är det underbaraste som finns i hela världen! Min kärlek till dig går inte att beskriva, i varken ord eller handling! Du är det bästa som har hänt mig, och jag kommer alltid hålla dig kär! Min kärlek till dig kommer aldrig att försvinna, du har all min kärlek <3 Du kommer alltid ha mitt hjärta i din hand, och jag kommer alltid göra allt jag kan för dig, oavsett vad du behöver <3 Du, min skatt, är hela min värld, du är mitt allt! <3<3

Av mammatillelsa - 16 juni 2015 11:31


Tycker så synd om Elsa om nätterna. Dels så har hon blivit förkyld för att vi haft balkongdörren lite öppen om nätterna och hon har sovit i bara blöja - just för att det blir så himla varmt i lägenheten nu när det blir varmare ute - så nu har vi fått stänga igen. Vi båda sover med pyjamas, och det blir så himla varmt! Så inte nog med att det snoras och har sig under nätterna, så är det för varmt för henne, vilket gör att det blir ännu mer bök och gnäll. Så vi fick lov att öppna balkongdörren igen, för varken jag eller Elsa kunde sova speciellt bra.

Fick lite sovmorgon imorse också då jag var helt slut efter natten, så N fick ta och ge henne frukost - välling i sängen. Haha. Jag gör alltid gröt till henne på morgonen, men nu fick hon gröt andra gången hon vaknade istället.

Allt detta innebar att det blev väldigt stressigt och vi hann inte med det tåget vi skulle med egentligen. Men nu är vi på tåget iallafall! :)

Av mammatillelsa - 15 juni 2015 23:50


Helt sjukt va dagarna bara springer iväg! Det har inte varit världens bästa start på den här veckan kan jag ju inte påstå, men förhoppningsvis så kommer den inte bli sämre iallafall.

Haft en knölig lite dam som blivit snorig och lite gnälligt och sådär, känns som att hon blir förkyld väldigt ofta nu :(

Sen har det väll egentligen inte hänt så jätte mycket idag. När hon sov så gjorde jag i princip ingenting förutom att jag duschade och satte på mig träningskläder. Hade tänkt träna medan hon sov, men det blev inte riktigt så.

När hon hade sovit klart så lekte vi - läs hon - på hennes rum innan det var dags för mellis :) Skulle fixa bananpannkakor åt henne, men det blev bara kladd av allting, så blev yoghurt åt henne istället.

Min lillebror och hans tjej kom hit och fikade lite på kvällen, då han fyller år idag. Ja, det låter helknäppt att han kommer hit när det är han som fyller år, men det va för att jag först inte hade bil och för att Elsa va lite småknölig. Så han hade med sig tårta och vi hade kaffe och present.

N fick lägga Elsa för kvällen när dom hade åkt och jag fick träna lite. Skönt att ha träningsspel faktiskt, och det ger mer än man kanske tror, men jag är på rätt väg iallafall, så det känns skönt :)

Nej, nu ska jag sova! Imorrn väntas äventyr i Köping ! :)



Lite bilder från dagen

Av mammatillelsa - 14 juni 2015 19:33


En del bilder från dagen i Stockholm.

Fick med oss en del kläder till Elsa hem :) Tackar jag ju aldrig nej till ;) Vi tog även en sväng förbi Camilla innan vi åkte hem från Stockholm, jätte mysigt! Var för längesen som man träffade henne, hoppas verkligen att det inte dröjer lika länge till nästa gång.

Elsa fick åka tunnelbana för första gången i sitt liv också :) Gick jätte bra :)

Av mammatillelsa - 14 juni 2015 10:30


Då var vi på väg till Stockholm i detta gråa tråkiga väder - en liten söndagsutflykt! :)

Av mammatillelsa - 13 juni 2015 20:44


Så himla skönt att värmen fortsatte idag, så vi tog en liten promenad ner till stan från AnnIrene och satte oss nere i Vasaparken och hade lite picknick - jag, Elsa och AnnIrene. Super duper mysigt och skönt :)

Är faktiskt inte så mycket mer än så aom har hänt idag, men känns helt okey ändå :)

Imorrn ska det inte vara lika fint väder, så vi får se vad dagen har att erbjuda. Skulle behöva kika efter nya sportbhar åt mig, och skor åt Elsa :)


Av mammatillelsa - 13 juni 2015 10:21


Älskar dagen som var igår! Så himla härligt väder så det fanns inte. Jag och Elsa klev upp tidigt igår då vi skulle iväg på skolavslutning för Elsas kusiner och moster och morbror, så en hel del tid spenderades i kyrkan i Fagersta, men vi fick vara ute en del också och njuta av det härliga vädret! :) Vi premiärade med linne och haremsbyxor vilket var helt underbart, för man frös verkligen inte det minsta lilla! :)

Fikade ute vid min storasyster efter alla avslutningarna, och sedan åt jag och mamma lunch på altanen hemma hos dom :) Elsa fick premiära i gräset också, så nu har hon ryckt lite gräs med händerna :)

Vilade lite när vi kom hem innan det var dags för mig att ta mig till mitt sista nattpass som skedde på Alberts. Ett ganska skönt ställe att vara på faktiskt, gillar tiderna och gillar personalen, så kommer sakna Alberts faktiskt. Dock så godkände inte ägaren/krögaren att det var mitt sista pass, så han skulle minsann ta ett snack med min chef, att jag åtmimstone ska jobba där en gång i månaden :P Haha, älskar att vara omtyckt, och att man faktiskt får höra det. Och att man får höra att man är duktig på det man gör, det känns jätte kul :) Inte ofta man får uppskattning för det man gör!

Jag hade osvsett en helt underbar kväll/natt, så det kändes awesome att det var det som va mitt sista pass på obestämd tid.



Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards