Alla inlägg den 16 juli 2015

Av mammatillelsa - 16 juli 2015 07:58


Imorse slig en av mina värsta marddrömmar in - Elsa ramlade ur sängen!

Niklas låg på soffan och sov, då han har väldigt svårt att sova i våran säng vissa gånger. Den här gången var en sån gång som han låg på soffan. Jag hade varit upp på toa strax innan 6, gick tillbaka till sängen. Elsa sover, ligger mitt i sängen, men lite vriden. Inget jag reagerade på. Niklas kudde låg ju under madrassen så att det blev en kant liksom uppåt.

Halv 7 vaknar jag av världens smäll, Elsa har åkt rakt ner i golvet på Niklas sida! Hon gråter för fullt, och jag flyger så klart upp ur sängen och lyfter upp henne! Håller henne tätt intill mig, kramar henne och försöker lugna henne samtidigt som jag försöker hitta om hon gjort illa sig nånstans. Inte ett enda märke finns på henne!

Som förälder är det inte det roligaste sättet att vakna på, men det måste vara ännu värre för henne tänker jag! Vakna av att man får en hård smäll i hela kroppen!

Detta resulterar i att vi inte vågar ha henne i stora sängen om inte båda ligger där och sover. Nu blir det dags att försöka ha henne i sin egna säng. Känns inte helt okey i mitt hjärta, men hon ligger på min sida av sängen så jag har henne ganska nära ändå. Men jag kan inte ligga och hålla om henne, jag kan inte få den där underbara mysiga goa kramen på morgonen av henne.

Nej, jag får tänka att det är för hennes eget bästa, för att hon inte ska ramla ur sängen igen.

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards