Alla inlägg under september 2015

Av mammatillelsa - 20 september 2015 22:25


1. Dagens kläder på Elsa - bytte dock strumpbyxorna till ett annat par strumpbyxor.

2. Köpte dessa härliga glas! :)

3-4. Pysselpyssel!

Nu ligger jag i sängen och ska sova!

- Elsa fick med sig en docka hem också från sin mormor, visar den imorrn -

Av mammatillelsa - 19 september 2015 12:38


Jag och Niklas tänkte lyxa till det med kinabuffé nu när vi var i Köping en sväng. Det var en riktig tabbe kan jag ju säga! Maten var kall/fisljummen och jag fick jätte ont i magen. Det positiva var väll att man inte åt för mycket. Men nej, Xuan i Köping är inget ställe jag kommer sätta min fot på igen kan jag ju säga.

Man såg saker som man inte riktigt vill se - men som jag som jobbat på kinarestaurang vet kan existera. Men nej, inte okey!

Av mammatillelsa - 19 september 2015 11:17


Det här med att vara beroende av nått är verkligen inte det lättaste. Mitt beroende är socker - jag har sånt enormt sockerberoende så det är helt sjukt! Jag kan klara mig 5 dagar, med lite sug efter godis. 6e dagen är jag ett monster, då måste jag få godis! Det här är så sjukt, känns som att man måste lämna in sig själv på avgiftning typ.

Men nu jäklar ska jag klara av att hålla mig till max en dag i veckan som jag får äta godis och grejer. Efter nyår så kanske jag kan lyckas hålla mig borta från godis - ska göra ett försök iallafall.

Av mammatillelsa - 19 september 2015 09:52


Ursäkta skitig spegel

Av mammatillelsa - 17 september 2015 22:04


Idag hämtade Niklas ut ett roligt paket som kommit från Jollyroom! Jag skulle egentligen vilja packa upp allting och sätta det på plats på en gång, men det kan jag ju inte göra eftersom att det är presenter till Elsa, därför kan jag ju inte heller ta kort på det och visa här :P Men det får bli sen när hon fyller år, då kommer ni få se allting! 


En mindre rolig sak är att jag fick lov att lämna in min telefon idag till serviceverksta'n... Så jäkla tråkigt! Den är bara nån månad gammal, och så råkade den få bada två sekunder i badkaret idag - inte mitt fel faktiskt, eller jo lite kanske eftersom att jag inte hade lagt den på nått bättre ställe - och den ballade ur totalt. Förra telefonen fick också bada en snabbis, och den pajjade också. Så tråkigt när det ändå är en telefon som ska vara vattentålig, och båda gångerna som den råkat hamna i vatten snabba sekunder så har det blivit skit med den. Får se hur lång tid det tar den här gången innan jag får tillbaka den, eller en ny. Jag hoppas verkligen att det kommer gå på garanti. 


Så länge så fick jag låna Niklas gamla jobbtelefon, men den är så stor, så känns jätte konstigt med den. Just nu skriver jag på datorn, och det känns också konstigt då jag är van att skriva på min telefon när jag bloggar :P Men det är väll bra att man vänjer sig vid datorn igen också :) Det är ju ganska skönt att skriva på datorn egentligen. 


Men nej, nu börjar jag balla ur igen när jag skriver, hamnar på massa annat än vad det var jag skulle skriva, så nu slutar jag! 

Av mammatillelsa - 17 september 2015 07:59


Detta fick bli dagens Elsa :) Klänning och strumpbyxor från H&M, och koftan har vi fått begagnad :) Kommer dock inte ihåg om den är från min syster eller om det är från en annan tjej :P

Det är riktigt tråkväder här i Västerås idag, så vi får se vad vi gör med den här dagen. Hade tänkt att vi skulle hämta ett paket på ICA, men Elsa äger inga regnkläder ännu förutom gummistövlar. Sen funderade jag även på om vi skulle gå bort till Öppna Förskolan här, men jag är ju så himla feg för att gå själv. Jag har svårt för det där att komma till ett ställe och inte känna någon alls. Förutom när det gäller jobb, då är det inga problem alls.

Hur är vädret hos er idag då? Och vad har ni för planer för dagen?

Av mammatillelsa - 15 september 2015 07:50


Jag har funderat lite, och tänkte om man kanske skulle göra en ny blogg. Jag menar, hela livet är nytt egentligen nu, så borde jag inte göra en nystart på blogg också?

Av mammatillelsa - 12 september 2015 20:26


Nu har jag slagit ner min rumpa i soffan för lite film och godis - även om jag inte skulle äta godis. Tack och lov höll jag igen ganska ordentligt och köpte väldigt lite godis. På måndag ska jag försöka att ta tag i det här ordentligt att inte äta godis och så.. Är ganska duktig i veckorna ändå.

Har varit duktig och lagt ut en del grejer till försäljning också, så känner mig värd att kolla på film och gotta lite :)

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards