Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av mammatillelsa - 1 oktober 2015 21:23

   


Hade lovat att jag skulle lägga upp receptet till den här maten, så här kommer det :)



Tillagas i 200°C i ca 20 minuter 

 

Ca 400-500 gram köttfärs

1 påse tacokrydda

8 tortillabröd (mellanstorleken, eller så kan man ta den minsta storleken om man vill det)

1-2 tomater

1 liten burk cremé fraiche

4-5 msk ketchup

2 klyftor vitlök

Salt och peppar

Vatten

Ost

 

- Fräs köttfärsen med tacokryddan.

- Lägg köttfärsen i tortillabröden och rulla dom. Lägg dom i en smord ugnsform. 

 

- Koka cremé fraiche, ketchup, vitlök, salt, peppar och vatten (ca 1 dl vatten kanske).

 

- Häll över såsen på rullarna i formen. 

 

- Hacka tomat och strö över, och lägg sist på osten, sedan är det bara att lägga in i ugnen. 

 


Detta var riktigt gott tyckte jag, och räcker till 4-8 portioner, beroende på hur mycket man äter :) Jag klarade mig på en rulle och grönsaker till :) 

 

 

 

 

Av mammatillelsa - 1 oktober 2015 11:31

 


Underbara barn, du ska bara veta hur lycklig jag är över att få vara din mamma, att förtjäna att kallas för mamma <3 Du gör mig så lycklig, men du vet även hur du ska testa mitt tålamod. Ditt leende är så underbart, och får mitt hjärta att smälta. Du är en riktig liten bustjej, så full med energi och påhitt! Du förgyller hela mina dagar, och jag vill att du ska veta att jag älskar dig så enormt mycket, så mycket att inte ens ord kan beskriva. Min kärlek till dig växer sig starkare och starkare för varje dag. 

 

Du min underbara stora lilla tjej, jag minns den dagen du kom till världen. Så efterlängtad och älskad. Jag har älskat dig sen dagen jag fick reda på att du fanns där innanför min mage <3 Alltid kommer jag att göra allt jag kan för dig! Den dagen jag fick dig i min famn, den dagen känns som att det var igår. Men det är snart 11 månader sedan, du är snart 1 år! För varje dag utvecklas du, för varje dag blir du mer och mer en helt egen individ, men din egna personlighet.

 

Du och jag - min skatt - vi kommer ha många figther tillsammans! Vi kommer bråka, skrika, gråta, skratta, busa, vara världens bästa vänner, vara världens ovänner - men jag kommer alltid att älska dig oavsett vad! Hur kan jag veta allt detta? Jag är DIN mamma, och jag kommer alltid veta ;) Har du en fråga - jag ska svara på den! Du kanske inte kommer gilla mitt svar, kanske inte förstå mitt svar helt, men jag kommer alltid göra vad jag kan för att svara på frågan. 

 

Du min skatt, du är en liten kopia av mig. Du har mitt humör, du är lika envis som mig - därför vet jag att vi kommer ha många fighter! Men som din mamma, så kommer jag lära mig hur jag ska hantera fighterna, hur jag ska hantera dina reaktioner. För reagera, det kommer du göra. Du kommer inte alltid gilla allting jag säger, allting jag bestämmer, men du kommer förstå en dag att det fanns en anledning till alla regler och bestämmelser. 

 

Du kommer alltid att vara min prinsessa, mitt mirakel, min värld, mitt allt - min lilla skrutta! 

 

Du kommer tycka att jag är jobbig, att jag är pinsam, och det får du tycka! Jag kommer att älska dig ändå <3 

 

Du, min underbara dotter, är det bästa som hänt mig! Du var den saknade pusselbiten i mitt liv! <3 Jag är så glad över att vara din mamma, jag älskar verkligen att få vara din mamma <3 

Av mammatillelsa - 1 oktober 2015 11:19


Detta blev dagens lunch idag igen :P Macka från Subway :) Ca 10 propoints med dressing inräknat :)

Av mammatillelsa - 1 oktober 2015 10:41


Då har man äntligen gjort så att det är anti-slip på alla Elsas strumpbyxor, strumpor och vantar :) Så nu ska hon väll inte halka runt så mycket förhoppningsvis :)

Av mammatillelsa - 1 oktober 2015 09:07


Alltså, den här tröjan är verkligen en stor favorit hos mig!! I really love it!!

Av mammatillelsa - 1 oktober 2015 07:59


250 gram Lindahls kokoskvarg utan tillsatt socker, en halv apelsin och en kopp Gröngölingen-te :) Detta är 3 propoints, och man blir ju riktigt mätt! :)

Imorrn är det invägning som gäller, får vi se om det hänt nått sen i måndags :)

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards