Alla inlägg under oktober 2015

Av mammatillelsa - 16 oktober 2015 15:50


Medan Elsa låg och sov tidigare idag så gjorde jag det jag kände att jag orkade just precis då - målade lite. Sen var all min energi slut! :P

Av mammatillelsa - 16 oktober 2015 09:50


Då jag inte vet helt säkert vilka alla människor är som läser min blogg, så har jag från nu valt att lösenordsskydda vissa inlägg, och om man känner att man känner mig, så får man be om lösenordet, antingen via messenger eller sms - där man normalt brukar få tag på mig! 


Hoppas att ni alla har förståelse för detta!

Av mammatillelsa - 16 oktober 2015 09:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av mammatillelsa - 15 oktober 2015 20:54


Idag har det varit full fart igen! Började dagen med att gå över till grannen för kaffe och lek :) Sedan blev det promenad så barnen fick somna i vagnarna :) Besök av Catrin, bakade en dumlekladdkaka :)
Sedan kom grannen över till oss på kaffe, lek och fika :) Fuskmat, städning och lek :) Myst med en sovande Elsa på bröstet och nu ligger jag i soffan med smärta i benen.

Idag är även en sån där dag där jag har svårt för att äta och få i mig all mängd jag behöver få i mig på en dag.

Av mammatillelsa - 14 oktober 2015 21:09

Det har varit full fart både idag och igår, därav den sämre uppdateringen dom här dagarna! 


Igår mådde jag inte helt bra, så när Elsa väl låg och sov så fixade jag bara lite lätt här hemma, och sen svarade på ett brev - som jag dessutom glömt bort att skicka! När Elsa hade vaknat igen så gick vi över till grannen och fikade lite och lekte :) Barnen lekte och vi mammor pratade :) Det var riktigt trevligt faktiskt, så glad över att ha dom som grannar, så himla härliga! 


La mig ganska tidigt igår då jag hade ganska ont i huvudet och lite överallt. Hann med att göra massa mat och grejer innan dock :P 


Idag har det varit full fart! Varit på Öppna Förskolan på Skallberget med grannen och några från hennes föräldragrupp, sedan hem, försökt röja upp här hemma medan Elsa sov en stund, och sen blev det iväg till Leos Lekland med Cass, B och Thi :) Det var trevligt, men det var nog jag och Cass som lekte mest där inne :P Haha. Barnen är lite för små fortfarande, men Elsa uppskattar ändå dessa små äventyr! 


Så kul att se henne så självständig när man är iväg, hemma ska hon ju gärna vara kring benen på en hela tiden, och gärna i famnen. Men när man är iväg på typ Öppna förskolan eller på nått lekställe så springer hon iväg utan att man är bredvid! 


Nee, nu ska jag lata mig i soffan lite till med lite gott innan jag kryper ner i sängen :) N har pysslat om mig lite, jag fick inte nämna vad han gjorde dock :P Han tycker väll att det är lite pinsamt ;);) 

Av mammatillelsa - 13 oktober 2015 11:27


Eftersom att vi bara kommer vara hemma idag - som det ser ut nu - så myser jag runt i skööööna mjuka kläder :) Elsa blötte ner sina kläder, så hon ska få på sig lite nya torra kläder :)

Av mammatillelsa - 12 oktober 2015 21:17


Alltid så skönt att slå sig ner i soffan efter att ha städat hemmet :) Det hann jag med efter att Niklas hade kommit hem och vi ätit, dammsugit hela lägenheten riktigt ordentligt :) Nu tänker jag bara sitta här i soffan och bara va en liten stund innan jag går in och lägger mig i sängen bredvid vildingen/sjuklingen.

Varit en ganska bra dag idag även om vi bara varit hemma. Imorrn blir en till dag hemma, då Elsa inte är helt frisk ännu.

Hur har er dag varit idag?

Av mammatillelsa - 12 oktober 2015 15:05


När man har sjukstuga hemma så blir det att man försöker pyssla ihop lite saker som ska fixas den här veckan :) Elsa har sovit ett tag på dagen iallafall, och nu lever hon rövare med den lilla energi som hon faktiskt har. Så snart ligger hon väll deckad igen.

Bilder på det jag pysslat ihop får ni se en annan gång :)

Vad hittar ni andra på idag då?

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards