Alla inlägg den 19 september 2016

Av mammatillelsa - 19 september 2016 14:40


 


Vi har ganska dålig fantasi vad gäller mat, så det blir oftast samma lika mat hela tiden. Nu tog jag tag i saken och beställde en matkasse från City gross, så håller alla tummar och tår att den här passar oss! :) Vi hämtar ut den på måndag nästa vecka, så den här veckan måste vi fortfarande försöka ha lite fantasi :P 


Vi har testat matkasse en gång tidigare, och då var det Linas matkasse, men det var verkligen ingenting som föll mig i smaken. Tyckte en av 5 rätter var okey, det var alldeles för mycket smaker osv för mig. Jag är ju lite mer som ett barn när det gäller mat, vill inte ha för mycket smaker och för annorlunda mat liksom. 


Hoppas verkligen på den här matkassen, annars får man lov att börja kolla igenom alla hundratrettioelva recept man har här hemma. Och det gör väll inget det heller, då får man ju lite variation på maten, men det skulle vara himla skönt om man hittar nån matkasse som passar oss. Man kan ju även välja hur ofta man vill ha matkasse också, så vill man bara ha matkasse en eller två gånger i månaden, så kan man ju göra så. Då får man ju lov att använda fantasin lite själv ändå liksom, men man behöver inte göra det för hela månaden :P Nu brukar vi i och för sig klara oss en hel månad när vi planerat för ca 1 vecka, men det är ju för att vi är ganska duktiga på att äta ute osv. Det får vi hoppas att det blir ändring på nu :) 



Av mammatillelsa - 19 september 2016 08:25


Ja, eftersom att jag är så himla dålig på att uppdatera här med diverse olika saker, så funderar jag på om jag ska ta bort bloggen helt och hållet. Jag är som sagt jätte dålig på att uppdatera med diverse olika saker, som ni märkt, och jag vet inte om jag kommer bli speciellt mycket bättre på att uppdatera när bebisen väl tittat ut.. 


Tips mottages annars hur man gör för att hålla bloggen vid liv, även om jag vet att det inte är så många som läser det jag skriver här.. 

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Skapa flashcards