Alla inlägg den 27 september 2016

Av mammatillelsa - 27 september 2016 10:57


Har tänkt många gånger den här veckan att jag skulle sätta mig ner på stolen och skriva ett inlägg, men jag har inte riktigt hunnit. Det har varit nånting hela tiden, och sen på kvällarna har jag varit så himla trött så jag har antingen somnat samtidigt som Elsa eller så har jag typ totalt däckat i soffan :P Haha, vet inte vad som är bäst egentligen ;) Haha. 

 

Hade tänkt att jag skulle uppdatera lite snabbt vad som hänt under veckan, men jag kommer knappt på just nu vad som har hänt. Sara har varit här och fotat familjen lite, vilket var trevligt :) Alltid kul att få träffa henne, det sker ju inte alltför ofta! Och så härligt att Elsa får vara med sin ena gudmor. Nu träffar vi ju nästan aldrig nån av dom, dels för att AnnIrene nuförtiden bor i Norge, och Sara bor i Kumla och har haft fullt upp med jobb och nu med plugg. Det är ju egentligen inte så jätte långt att åka till Kumla, men det måste ju klaffa för alla parter, och jag som dessutom inte har en bil hemma om dagarna så har jag inte så lätt för att ta mig till olika städer som det är nu. 

 

Hmm, vad har mer hänt? Elsa var hemma från förskolan i onsdags då det var stängt, och då passade vi på att åka med Evve och Arvid till Västerås, där vi åt brunch och hängde fram till lunch typ, när det blev dags för barnens dagliga vila. När Elsa hade vaknat igen så skyndade vi över till Evve, för att sedan åka till Västerås ännu en gång fast med Niklas. 

 

Träffade Elsas farmor och farfar i lördags, först hemma hos dom och vi hämtade lite saker, och sen kom dom över till oss på eftermiddagen och hjälpte till lite och fikade. 

 

Det är typ det jag kommer på just nu som hände förra veckan... 

 

Igår var vi hos barnmorskan, och allt såg bra ut. Nu är det inte lång tid kvar tills lillebror är beräknad att komma ut, men min barnmorska tror att han kommer komma innan nästa besök - som är 10 oktober, han är beräknad 14 oktober. Jag hoppas inte för mycket, eftersom att jag inte känt nå värkar eller nånting sånt överhuvudtaget. Det gjorde jag ju förvisso inte med Elsa heller fören samma dag/dygn som hon föddes. 

 

Lekte lite med Evve och Arvid på eftermiddagen, och sen kom Niklas hem med matkassen som vi beställt. Första rätten blir att laga idag, då vi gjorde svampstuvning på macka igår för att slippa kasta bort svampen som vi hade. 

 

Men nej, nu ska jag fortsätta här hemma innan det är dags att hämta hem Elsa från dagis igen :) 

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards