Alla inlägg den 8 januari 2017

Av mammatillelsa - 8 januari 2017 08:52

 


Nytt år, med nya val och möjligheter :) Precis som många andra så har även jag sagt att 2017 ska bli ett hälsosammare år, med goda sallader, härliga promenader och ett gott mående :) Varför inte starta året med c9, tillsammans med mig och ett gäng härliga människor? Och därefter fortsätta med f15? :) Vill du veta mer om dessa paket, tveka inte att kontakta mig :) 

Av mammatillelsa - 8 januari 2017 08:12

Tänkte att jag skulle skriva lite om veckan som gått, eftersom att jag knappt har uppdaterat nånting :) 

 

Måndag började med att jag fick lite lite sång och presenter vid frukosten eftersom att jag fyllde år :) Sedan va det bara att sätta fart och packa ihop allting som skulle med oss, eftersom att vi skulle åka på kryssning med min familj :) Men först tog vi ett litet stopp i Västerås och åt lunch tillsammans med Evelina, Thommi och Arvid på Pizza Hut :) 

Vidare till Stockholm för att komma till terminalen och båten :) Yees, vi tog bilen dit eftersom att vi hade båda barnen med oss, och vi inte riktigt orkade släpa bilbarnstolar till buss, och på båten osv :) 

Väl på terminalen så möttes vi upp med min familj, och sedan blev det påstigning på båten :) Och på båten va det full fart på alla barn med aktiviteter och lek :) 


Tisdag var vi ju fortfarande på båten, i och med att det var en 22-timmars kryssning :) Mat, lek och aktiviteter fram tills vi var inne vid hamnen och terminalen igen :) Sedan blev det raka vägen hem - i snökaos! 

 

Onsdag tog vi det ganska lugnt, sedan tog jag och Elsa lite mor-och-dotter-tid, först genom att jag var i helt fel tankar så jag åkte lite fel med bilen, så vi inte hann till den tiden som var tänkt. Men då åkte vi med Evve till affären istället, och efter det åkte vi in till Västerås för att gå på bio :) Elsas första biobesök, och det gick till största del bra :) Hon blev lite rastlös mot slutet av filmen och ville gärna springa runt, så fick börja klä på henne alla utekläderna lite sakta så att hon höll sig still tills filmen tog slut :) Efter filmen var hon jätte duktig och sprang hela vägen till bilen, så då fick hon ur sig lite energi iallafall :) 

 

Torsdag började med ett bvc-besök för lilleman då han nu är 3 månader, alltså var det dags för vaccinering. Tur att jag har en karl som klarar av det där med sprutor när jag inte gör det. Varje spruta som barnen får och har fått så är det han som fått lov att ta det med dom. Jag klarar inte av att vara kvar inne i rummet medan dom ger sprutorna. Nu tog Månsan det väldigt bra, det var inte alls så mycket skrik och gråt som det varit när Elsa fått sprutor, men jag tycker fortfarande att det är väldigt obehagligt med nålar och sprutor. 

Efter det blev det hem en snabbis för att kasta i mig lunch, innan jag åkte tillbaka till Västerås för att få lite ompyssling i form av fix av mitt hår :) Det tog lite längre tid än beräknat, men jag gick därifrån nöjd iallafall :) Så när jag var klar där åkte jag och Evelina och handlade innan vi åkte tillbaka hemåt :)

Kom hem till mat på bordet - vilket inte händer ofta då det oftast ätr jag som lagar maten här hemma :P

 

Fredag innebar att jag skulle skotta fram skruttbilen då Niklas skulle till Köping och jag ville ha den andra bilen hemma. Försökte även skotta fram resten av parkeringen, men blev helt slut på energi när det var liiiiite kvar. Fick fram så att en till bil kunde få plats iallafall :) Även in med massa ved, där jag var smart nog och gjorde en ganska stor reva i tummen - vilket inte var så skönt! 

Niklas for iväg till Köping, och mina syskonbarn kom hit då jag sagt att jag skulle vara barnvakt till dom. Så, jag blev själv med 4 barn här hemma :) Det gick bra i det stora hela iallafall, fick hjälp med mina barn, med mat och lite sånt :) Passade även på att bränna min arm när jag skulle steka köttfärsen, tänkte att varför inte när jag ändå redan hade gjort illa mig ;) Haha nej då, men ibland har jag bara väldigt mycket otur vissa dagar, men jag var glad ändå :) 

 

Lördag innebar dagen då min syster skulle komma och hämta barnen igen, och Niklas skulle komma hem från Köping :) Denna dag passade dock Elsa på att bränna sig i handen :( Inte kul! Mitt i handen var det också, men vet inte riktigt hur hon lyckades med det. Nånstans vid kaminen, men ah, jag vet inte riktigt. För ingen såg riktigt vad det va som hände, men hennes napp hade åkt in under kaminen, så gissar att hon skulle ta fram den och då råkat bränna sig på nå vänster. Som sagt inge kul, hade en tjej som var väldigt ledsen, och jag fick sitta och blåsa ganska så länge i hennes hand, innan jag fick sätta på lite kylbalsam. 

 

Idag har hon inte sagt nånting om handen, så gissar att det känns ganska bra idag iallafall :) 

Dagen idag har vi inte så jätte mycket planer, förutom att Niklas ska få nå besök vid halv 3-3 av nån kollega med barn :) Dom ska testa hans nå VR-spel :P 

 

Nu ska jag ta och sätta lite fart på eld i kaminen, fixa frukost och väcka karln innan det är dags att sätta lite fart på dagen helt och hållet :) 

 

  

- På bion innan hon skulle sitta i mitt knä hela filmen <3 -

 

 

- Mitt hår innan jag varit till frisören! Lååångt ! :) - 

 

 

- När man är klar hos frisören så är det ganska kortare, och lite fräschare i färg <3 -

 

 

- Lilla prinsen medan jag och Elsa var iväg på bio <3 - 


Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards