Alla inlägg den 10 februari 2015

Av mammatillelsa - 10 februari 2015 19:33

Att baka scones! Har inte haft så mycket energi överlag då jag inte känt mig helt kry, men har ändå lunchat på Kurdistan med Niklas, hämtat kursböckerna, hämtat Niklas från jobbet och nu på kvällen även gjort scones. Kan lova att min energi är helt slut nu!


Scones till vänster är med Äpple.
Scones uppåt höger är med Morot.
Scones neråt höger är med Solrosfrön.


Och sen helt vanliga scones så klart!

Av mammatillelsa - 10 februari 2015 10:09

Och fåglarna kvittrar ute :) Så himla härligt att höra och se, det måste jag säga. Även fast att jag inte är helt pigg än så tänkte jag att jag och Elsa ska försöka ta en liten promenad efter att hon sovit klart och ätit :) Menar, jag kan ju knappast bli sjukare av att komma ut i solen, eller? Alla människor behöver ju solljus, och jag känner att jag verkligen behöver ha den lilla sol som finns! Nu ligger Elsa och sover, så vill inte böka på henne kläder just precis nu, för då kommer hon med störtsta säkerlighet vakna, och det vill jag inte. Jag vill att hon ska få sova tills hon vaknar själv, och när hon vaknar så är det dags för henne att äta :) 


Berättade jag att jag ska börja plugga? Fick mail om det igår! :) Ska bli så himla roligt! Visst, nu är det bara två ämnen som jag ska plugga för att jag sen ska kunna söka till programmet, och det är Engelska B (engelska 6) och Matematik C (Matematik 3b) som jag ska plugga :) Hoppade ju av engelskan på gymnasiet, annars hade ju den redan varit klar, men men! Så i och med detta så måste jag till pappas loft och kolla så att det är rätt böcker jag har för att läsa ämnena. 4 mars ska jag till skolan för introduktionen, så då ska Elsas faster vara med Elsa en stund :) Sedan börjar själva kurserna 16 mars :) Så då blir det plugga och ta hand om Elsa samtidigt :) Men det ska nog gå bra :) Hon har ju sina timmar som hon sover, så då får man passa på att plugga då :) Sen får vi se hur mycket jag kan jobba också under tiden. Vill ju inte känna att det blir för mycket, och att jag inte hinner med mitt eget barn. För det är viktigast för mig, att jag faktiskt hinner vara med Elsa också! 



Av mammatillelsa - 10 februari 2015 08:31

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards