Alla inlägg under mars 2015

Av mammatillelsa - 31 mars 2015 13:59

Helt ärligt så blir jag riktigt mörkrädd ibland, och då snackar jag inte om att jag blir rädd för själva mörkret - även om jag faktiskt är det - utan om människor! Till exempel busschaufför, som inte kan vänta tills man fått ställa vagnen på plats och låsa den innan hann börjar köra. Denna gången även en med rullator som skulle vara snäll och vända på sin rullator så att jag skulle kunna komma förbi med vagnen, så hon är på väg att ramla. Neej, ska man vara yrkesschaufför så borde man också få inbankat i huvudet att man bör vänta med att åka till man ser att rullatorer/barnvagnar/rullstolar kommit på plats - det är iallafall min åsikt!

/ En irriterad mamma som anser att det borde bankas vett och etikett i en hel drös med människor!

Av mammatillelsa - 30 mars 2015 07:53

Ja, det är väldigt sällan som jag inte har många bollar i luften, men jag trivs typ bäst när jag har det. Det är alltid nya projekt på gång, vilket är jätte kul! Jag tror jag har typ 5-6 olika grejer som jag håller på med just nu, men det gör inte mig nånting :) Inget av dom är super bråttom att bli klar med, även om jag vill bli klar med det ena innan maj.

Jag har en plan på ett göra en stor stickad filt, men jag har lite beslutsångest om jag ska göra flera små och sätta ihop eller om jag ska göra en stor från början.

Sen skulle jag vilja göra egna napphållare också :) Jag har påbörjat att jag ska göra lapptäcke, hacklappar, en tavla med Elsas hand- och fotavtryck, boksolar åt min mamma (ska även göra åt Elsas ena gudmor/min ena bästa vän), håller på att måla en bild och lite sådant.

Som vanligt så kommer jag ju visa allting när det är klart.
Ska även visa vad Elsa fick i doppresent, men det kommer i ett annat inlägg. Måste ju även komma ihåg att fixa tack-kort, men vet inte riktigt hur dom ska se ut än.

Av mammatillelsa - 30 mars 2015 00:00


Att varje kväll få krypa ner i sängen, höra min lilla ligga och sova, se henne ligga där och sova, så himla underbart! Jag hade kunnat ha henne i sängen varje natt om det hade varit så att jag kunde sova då, men har svårt att slappna av då. Har självklart svårt att slappna av helt när hon ligger i sin egen säng också, men hon ligger ju precis bredvid mig. Bara för mig att sträcka ut armen lite så känner jag henne. Detta är min lycka, att varje kväll få krypa ner i sängen orecis bredvid henne, få känna henne, höra henne, berätta för henne hur mycket jag älskar henne, pussa henne god natt - ja, ni fattar va?

Jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan henne. Hur hade livet sett ut om inte hon hade kommit till oss? Jag kan inte föreställa mig det. Det var meningen att hon skulle komma till oss, även om det inte var planerat. Det var inget att diskutera huruvida vi skulle behålla eller ej, det var en självklarhet! Älskad från allra första stund är hon!! <3 <3

Av mammatillelsa - 29 mars 2015 20:22

                                       

Av mammatillelsa - 29 mars 2015 18:32

Blir så jä-la förbannad på människor som inte har nå vett i trafiken! Kan man inte tänka med hjärnan ordentligt i trafiken så ska man för f-n inte vara ute och köra bil heller! Då kan man lika gärna klippa sitt jä-la körkort! Blir så tokig, och sen vet jag inte om det är just för att jag oftast har barn i bilen som jag blir som mest förbannad, och för att personerna som oftast är idioter i trafiken har barn i bilen! Hur kan man vara så idiotisk i trafiken när man har barn och andra passagerar i bilen? Det fattar jag verkligen inte! 


Nu till varför jag blir så förbannad just idag på detta! 

På väg hem från Erikslund så ska vi igenom en rondell, som är en-filig, och jag har lärt mig att man blinkar om man ska till höger och vänster, och ska man rakt på så blinkar man när man åker ut ur rondellen. Jag har även fått lära mig att om man ska till höger eller rakt från så ligger man mer åt höger än åt vänster, och ska man till vänster så håller man till vänster. Rätt eller fel? 

Nu till saken - jag ska rakt fram och ligger alltså lite mer mot högra sidan, då är det ett pucko som lägger sig jämse mig på vänster sida - kom ihåg att detta är en en-filig väg - och ska till vänster, vilket betyder att vi kommer smälla om vi båda kör samtidigt. Eftersom att jag faktiskt var före honom, och inte blinkade åt höger, så åker jag rakt på, varpå han också kör samtidigt som mig, så jag får lov att tvärnita för att det inte ska smälla. Självklart lägger jag mig på tutan, men människan noterar inte alls att han gjort fel.

Sådana här gånger önskar jag att jag satt i en riktig skitbil som jag inte bryr mig om om den blir krockad, och att jag inte hade barn och personer i bilen, för då hade jag fortsatt köra och låta honom köra in i min bil! 


Vet att inte alla tänker som jag, och som förmodligen tycker att jag är helt dum i huvudet att jag skriver och tänker såhär, men blir så jä-la förbannad!! 

Jag kanske inte är världens bästa förare heller, men jag har alltid fokus på trafiken och allt som rör sig, och skulle aldrig någonsin chansa på att personen som blinkar KANSKE ska till höger, men det är inte säkert! 



Av mammatillelsa - 27 mars 2015 21:13

Allt från bakning till hämtning till handling till bakning till lämna grejer på prästgården till åka och fira svärmor till att nu sitta i bilen på väg hem. Jag är dötrött och vill bara total slockna just nu, men snaaaaaaart så får jag sova! Imorrn är stora dagen och jag hoppas verkligen att jag hinner få iordning allt som jag tänkt mig!

Av mammatillelsa - 27 mars 2015 07:55


Alltså, vad skulle jag göra utan denna dam? Hon gör varje dag värd allt - hon gör det värt att vakna halv 5, 3 - alla tider på dygnet!

Sitter och myser nu med babblarna och lyxfrukost till mig ;) Digestive med smör och kalkon (egentligen ska det ju vara ost, men kalkon funkade också) och en kopp mintte, och det bästa har man i knät <3

Hon vaknade halv 5 och tyckte att det var morgon, men då tog jag över henne till våran säng och så fick hon ligga i min famn, efter en stund lyckades jag få henne att somna igen, så vaknade vi halv 7 istället :) Mycket bättre tyckte jag :)

Nu ska jag mysa vidare här innan jag ska sätta full fart på den här dagen! Hoppas att ni alla får en super bra dag idag! Jag ska ha det med bakning och några av dom bästa tjejerna i mitt liv! <3

Av mammatillelsa - 26 mars 2015 22:22

Så känner jag just nu! Har fixat lite inför imorrn, men nu ger jag upp eftersom att allt jag gjort är typ misslyckat! Absolut inte stressande va?

Nej, nu tänker jag gå och lägga mig bredvid min skrutt, hon vill väll ha mat snart, och sen kliva upp om nån timme


Livet · Mat

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards