Alla inlägg den 3 april 2015

Av mammatillelsa - 3 april 2015 22:53

Nu ligger jag och min underbara lilla stjärna i sängen, hon sover redan - somnade för några timmar sedan i Köping - och jag ska strax sova :)

Blev en mysig eftermiddag och kväll, Elsa fick mysa med gammelmorfar, gammelfarfar, gammelfarmor, farfar, farmor, faster och "farbror" Emil :)

Jag fick ha min lilla tjej sovandes på mig två gånger idag!! Det var längesen som hon somnade på mig på det viset, men jag klagar inte. Tycker det är mega mysigt :)

Av mammatillelsa - 3 april 2015 15:23


Lilla skruttan vaknade ju när vi kom fram till hennes farmor och farfar, sen ville hon inte somna om i säng, så fick lov att sätta på mig bärsjalen - och jag har nog aldrig blivit så tokig när jag ska knyta den som idag! Väl i bärsjalen blev hon jätte lugn och somnade efter en stund. Nu får hon sova där tills hon vaknar av sig själv, bara jag som får kämpa när jag ska på toa eller sätta/ställa mig :P

Av mammatillelsa - 3 april 2015 13:18


Då har vi lite roligt i bilen på väg till Köping där det blir lite påskfirande med Niklas stora lilla familj :) Så himla mysigt när man träffas allihop och umgås, önskar att man gjorde sånt lite oftare bara. Gäller även min familj så klart, önskar att man träffades lite oftare och umgicks allihop!

Nu ska jag leka lite med Elsa - eller det fick jag inte för hon hade somnat nu :P Min lilla hjälte <3 Eller hjältinna kanske man säger om det är en tjej?

Av mammatillelsa - 3 april 2015 07:37

På barnakuten säger dom att barn inte kan andas genom munnen fören dom är 6 månader och uppåt, jag har dock bevis på att det inte riktigt stämmer. Min lilla plutta andas genom munnen, vilket jag fick bevisat igårkväll. Hon var så täppt i näsan så hade hon napp i munnen kunde hon inte andas, men hade hon inte nappen så kunde hon andas - alltså andades hon med munnen. Nu på morgonen är det lika igen, hon kämpar med att kunna andas genom näsan, men det funkar inte riktigt så hon kör genom munnen istället.

Nu är det strax dags att kliva upp och börja sätta lite fart på dagen, tanken är att vi ska åka till Köping kring lunch, drygt 4 timmar alltså. Med barn så känns det som att 4 timmar är typ 1 timme xD


Lite morgongos med min lilla stora hjärta <3

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards