Alla inlägg den 24 mars 2015

Av mammatillelsa - 24 mars 2015 23:02

Det är andra kvällen i rad nu som vi lämnat kvar Elsa i stora sängen på min sida när hon somnat, vilket resulterar i att jag får ångest över hur jag ska göra för att undvika att väcka henne, och båda gångerna blir tanken densamma - jag måste lyfta upp henne oavsett om hon ska få ligga kvar i sängen eller flyttas över till sin säng. Hon ligger nämligen uppepå mitt täcke och brer ut sig ganska så duktigt :P

Nej, skärpning nu, nu måste vi lägga henne i sin säng på en gång när hon somnat innan vi går från sängen. Det är så jobbigt om man skulle råka väcka henne när man lyfter upp henne. Nu har jag dock haft väldigt tur - peppar peppar - men rätt som det är så blir hon väckt och det är kört liksom.

Nu säger jag natti natt för idag!

Av mammatillelsa - 24 mars 2015 16:46

Det är det verkligen! Att se sitt barn utvecklas är det mest fascinerande jag varit med om tror jag, det är verkligen super fascinerande. För 19 veckor sedan så gjorde hon inte så mycket, sov, åt, var vaken korta stunder, kissade, bajsade nån gång då och då - typ det. Och spydde lite! Nu greppar hon saker, hon fokuserar på saker, får tag i fötterna, skrattar (nästan), ler, har världens humör (vem hon nu kan ha fått det ifrån ;) ), och massa mer! Det är så himla fascinerande! Det bästa som kunnat hända hände, att få ett barn är ett enormt mirakel och jag är glad för varje dag med mitt lilla mirakel! Få se henne utvecklas, se henne växa, bli en egen person och allt vad det heter! Det absolut finaste som finns, mitt barn, min älskade prinsessa, som jag längtat efter henne i alla år <3 Äntligen finns hon här hos mig <3

Och ja, det blir väldigt mycket om mitt barn, det blir lätt så :P

Av mammatillelsa - 24 mars 2015 08:56


Det är skönt när man känner att det går åt rätt håll, att man börjar få på sig sina kläder och att dom börjar sitta bra igen! :) Dock så har jag slarvat väldigt mycket den här månaden, men jag har även inte vågat ställa mig på vågen. Jag biter ihop, och ställer mig på vågen nästa vecka när det är dags för träningsschema och kostschema. Då blir det invägning, och sen efter 2 veckor ska jag kolla hur det har gått :) Först tänkte jag 1 månad, men vet inte om jag skulle klara så länge utan att ha koll på hur det går för mig, men två veckor borde gå. Annars blir det 1 gång i veckan, men på en specifik dag och vågen får inte finnas framme förutom på morgonen den dagen.

Idag är det babysim som gäller!



Sover lite innan det är dags för oss att röra på oss :)

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards