Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av mammatillelsa - 15 augusti 2014 15:06

  

Gjorde en tacopaj som min mamma gjorde ofta när vi va mindre. 

Tycker den är riktigt god, så tänkte att jag skulle fixa så att vi kunde ta med till kräftskivan imorrnkväll, och då blev ju såklart N sugen på att äta den även idag :P Så ska iväg och köpa lite grönsaker så att man kan få en fin sallad till :) 

 

 

Och eftersom att det blev deg kvar från pajbottnen så gjorde jag bröd av det :) 

Gick ju bra eftersom att det är samma deg som till scones, så då blev det 4 scones också :) Medan sambon blev sugen på pajen så blev jag super sugen på att äta scones :) Ska nog baka ihop lite scones nån dag sen så att man har i frysen :) Det är ju så himla gott :) 

 

 

Av mammatillelsa - 15 augusti 2014 08:27

Tänkte bara säga det att jag precis pratat med Gastroskopimottagningen, och det var helt okey att göra undersökningen iallafall även om man är gravid. Kommer ju få dricka lite lokalbedövning bara, sen får man väll se vad dom säger om allting. Jag kommer typ dö! Fy, har sån ångest över det där, men jag vet ju att det måste göras för att se varför min mage aldrig blir bra, och varför jag får så ont hela tiden och allt. Tabletterna hjälpte ju inte helt när jag åt dom, och nu får jag ju inte äta dom, och nu går det i vågor om jag har ont eller inte. Så får se vad dom säger. Ska informera min pappa och mamma iallafall om att jag nu fått tid för undersökning hos Gastro så att dom också vet om det. Får se om N kan följa med mig också, eller om jag ska kolla om det finns nån annan som kan följa med mig. Hatar allt vad har man sjukhus att göra, får sån panik och ångest över det. Vet inte varför, för borde ju känna mig ganska lugn med tanke på hur många gånger jag varit på sjukhuset. 


Neej, nu ska jag in i duschen och försöka göra nånting här hemma iallafall :) 

Av mammatillelsa - 15 augusti 2014 08:07

Go' morgon allihop! 

Som vanligt så har jag redan varit vaken över en timme, haha, men man är väll inte förvånad längre? Känns som att jag börjar bli van att gå upp tidigt igen :P Eller igen och igen, jag har alltid klivit upp tidigt, och sen beror det ju på hur man räknar tidigt. Det är ju inte direkt tidigt om man jämför med den tid som jag går upp när jag jobbar om dagarna, eller den tiden som jag gick upp när jag satt och pendlade till Stockholm. Då är det ju rena rama sovmorgonen jag får varje morgon :) 

 

Iallafall så har jag hunnit äta frukost nu iallafall, väntar på samtal från Gastroskopimottagningen och planerar i mitt huvud hur min dag kommer se ut idag. Jag är ju en sån där person som skulle kunna skriva listor på vad jag ska göra under en hel dag, men som det är nu så undviker jag att skriva listorna eftersom att jag inte orkar på samma sätt som innan jag blev gravid, och då om jag inte gör allt som står på listan så blir jag förbannad på mig själv för att jag inte har gjort allt som står på listan, så då är det lika bra att undvika att skriva dom, eller vad säger ni? 

 

Som sagt så väntar jag på Gastroskopimottagningen ska ringa (dom ringer när som helst) då jag måste kolla med dom om man får göra en sån där undersökning även om man är gravid, annars måste jag boka om den tiden. Blev förvånad när jag fick hem på posten att jag fått en tid nu i augusti eftersom att hon jag pratade med sist sa att jag inte skulle få en tid fören i årsskiftet - vilket hade passat mig jätte bra! 

 

På tal om något helt annat - det börjar äntligen likna ett riktigt hem här hemma! Visst, det är ju självklart fortfarande småsaker som ska fixas, som jag inte kan fixa helt själv utan jag måste ha hjälp av N, och ja, det går ju inte så jätte fort helt enkelt. 

 

Sen måste jag försöka fylla i papper för graviditetspenning också och skicka in. Jag fattar aldrig hur man ska fylla i alla dom där papprena som man ska skicka in till försäkringskassan, men det löser sig väll hoppas jag. Har inte fått nått besked om den nya sjukskrivningen heller om jag kommer få ersättning eller inte - fick inte nån ersättning på den förra sjukskrivningen som jag ansökte eftersom att läkare strulade till allting, så har haft några månader utan pengar "/ Det har varit tufft, men jag har klarat det. Tur att N tar hela hyran och det, annars hade jag aldrig klarat det. Jag måste fokusera på att betala mina "måsten" eller hur man ska uttrycka det. 

 

Nu är jag ute och svamlar igen - som vanligt! Haha, så nu ska jag väll sluta skriva innan det blir miiiiiiilslångt att läsa! 

 

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards