Direktlänk till inlägg 12 mars 2015

Gårdagen!

Av mammatillelsa - 12 mars 2015 10:39

Igår var det full fart som vanligt, men även så var vi till Eskilstuna och träffade lite mammor och deras små bebisar :) Eller ja, dom är ungefär lika gamla som Elsa, så dom är ju inte så jätte små längre :) 


Frukost stod först på schemat, Elsa fick Katrinplommonpure med äpple och päron (tror jag att det var, jag tyckte inte att det var gott iallafall, måste ju smaka på det jag ger mitt barn), lite havregröt och den vanliga ersättningen :) 


Sooooova! En kortis iallafall, och sedan for vi ut en kortis till Erikslund, sedan till Niklas och lunchade med honom. Efter det for vi till Eskilstuna hem till Jennie och Hanna :) Även Cassandra och Belle, Lovisa och Alma, och Teresia och Amadeus (?) var där :) Vi saknade en mamma och bebis och det var Jenny med sin Alicia! Dom blir med nästa gång iallafall :) 


Efter det åkte vi tillbaka hem, hämtade ut ett paket på ICA och handlade lite smått. Floppade totalt med mat igår, men men, ibland så måste det också ske. Hade lite småångest när jag gick och la mig, men idag känns det ändå ganska okey. Ibland behöver man chocka kroppen, och det gjorde jag garanterat igår! 


Vi skulle ha träffat Jennifer och Wilhelm idag, men fick meddelande från Jennifer att W hade snorat och hostat hela natten, så då var det ju inte riktigt läge att sticka dit idag. 


Så vad gör vi istället då? 

 

Elsa ligger och sover, jag har hunnit få i mig lite frukost samt gjort lite övningar i mammamage-appen. Gjorde varje övning två gånger, men det verkar inte appen ha tagit hänsyn till. Nackdelen dessutom - jag hade gjort klart nästan varje på nivå 1, men sen så återställde jag ju telefonen och då blev ju såklart även appen nollad. Bara att starta om från början, men det kanske var lika bra.


Väntar på att Elsa ska vakna så att hon kan få mat, för sen tänkte jag att vi skulle ut och gå en sväng, passa på att lämna in paketet med kläderna så att dom kan skickas tillbaka, och kanske försöka fjäska lite för Niklas så att jag kan få handla lite saker till dopet. Jag hatar verkligen att ha grejer kvar till sista stund, jag vill ha allt klart så fort som möjligt! 


             


Första bilden är min improvisation av haklapp :P Ett gammalt linne som jag aldrig använder, som jag klippte bort ryggen på :) Ska fixa lite fler, och sen ska jag självklart fixa till dom lite mer :) Har ju mammas symaskin så får ju passa på medan jag fortfarande får ha den :P Många bollar i luften just nu :P 


Lite bilder från dagen på alla små barn och lite av mammorna :) Och sen en jätte trött Elsa och mamma som myser i soffan på kvällen :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammatillelsa - 11 april 2017 18:50

Hej igen!    Då den bloggen jag gjorde nyss inte ville funka ordentligt, så bytte jag bloggportal igen. Så du är det denna som gäller, förutsatt att den funkar ordentligt : http://vardagenimittliv.blogg.se/ ...

Av mammatillelsa - 11 april 2017 11:14

Äntligen har jag bestämt mig, och jag har bytt till en ny bloggportal! Starta från nytt, denna blogg kommer dock ligga kvar. Jag kommer inte ta bort hela, då jag har haft denna sen mitt första barn föddes.    Om ni vill fortsätta följa mitt liv, ...

Av mammatillelsa - 9 april 2017 05:54

God morgon! Jag har funderat och funderat, det kanske är dags för en ny blogg? En nystart liksom? Vad tror ni? Och om jag gör det, vilken bloggportal är den bästa? Innan jag började blogga här på bloggplatsen så hade jag på blogg.se, men vilken är eg...

Av mammatillelsa - 8 mars 2017 16:51

Jag förstår seriöst inte hur man hinner med allting när man är själv med två barn. Dels hur man hinner storstäda när man är själv med två barn, och hur man hinner med sig själv om man typ vill blogga eller träna eller vad som helst. Promenader är ju ...

Av mammatillelsa - 22 februari 2017 22:14

Det måste jag ju ändå säga att det har varit idag, även om jag hade tänkt att jag skulle ha hunnit med mycket mer än vad jag gjorde. Jag är ändå överlag väldigt nöjd med dagen :) Medan Elsa var på förskolan så hann jag med en del tvättande, skott...

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards