Alla inlägg den 14 januari 2015

Av mammatillelsa - 14 januari 2015 13:31

Man var inte riktigt tvungen att ha en pilatesboll/fitness boll på direkten :P My bad, jag som inte kollade noga :P Nu ligger hjärtat och sover igen, så jag funderar om jag ska byta om och träna lite, eller om jag bara ska ta en promenad idag och göra lite mammamage-övningar...

Av mammatillelsa - 14 januari 2015 11:40

Ja, det är det jag hade tänkt göra nu idag när lillflisan ligger och sover, men tror ni det funkar eller? Neej, inte på det sättet jag hade tänkt mig. Jag har varit ut och gått minst en promenad om dagen på ca en timme, iallafall nästan varje dag. Så idag tänkte jag att jag skulle träna ur Olga Rönnbergs bok "Träning för nyblivna mammor". Det står att man ska kunna görq övningarna både hemma och på gymmet, och när jag kommer till dom första träningsprogrammet så behöver jag ha en pilatesboll! Hur många har en pilatesboll hemma liksom? Inte jag iallafall!

Aja, får fortsätta med andningsövningarna och övningarna från mammamage-appen så länge. Det här blev ju jätte störande, men aja.... Får försöka lösa på nått sätt så att man har allt hemma som man kan tänkas behöva ha.

Av mammatillelsa - 14 januari 2015 04:27

Jadu, vad ska man säga?
Lillskruttan vill inte sova, och vad gör man inte då? Jo, vi sätter på babblarna på tvn i sovrummet så kan hon och jag sitta och kolla på det.
Vad är det egentligen som är så intressant med babblarna? Är det att det är så mycket färger? Och musiken?
Niklas ligger och sover här i sängen, och han har massa möten på jobbet idag/imorrn, skulle inte förvåna mig om han går runt och nynnar på babblarna på jobbet sen xD

Presentation


En tjej född -91, flyttar strax till hus med min sambo och våran dotter. Väntar vårt andra barn, beräknad att komma i oktober -16. Här skrivs om allt möjligt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok

HittaRecept/MyTaste

hittarecept.se

Ovido - Quiz & Flashcards